::..Kananmu kirikU..::

sumber : GOOGLE


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Allah itu sangat adil..sangat-sangat adil..kita kena percaya pada itu kerana itulah salah satu sifat Allah..Allah akan memberi sesuatu itu mengikut siapa yang berhak untuk memilikinya..J..walaupun perut yang boroi beserta spare tyre yang berganda-ganda..waktunya..tempatnya..Allah tentukan..sangat dan cukup sempurna..sebaliknya kita yang sering memandang sinis terhadap sedikit kekurang yang ada pada insan lain..siapa kita untuk menilai..sedangkan kita juga sedang dinilai..

Lelaki pasangannya wanita..**dalam perkahwinan..hubungan silaturahim???berkawan biar beribu ok..tangan kanan tangan kiri..ada atas ada bawah..siang berteman malam..panas bersahabat baik dengan sejuk..dan kita tidak mampu mengubahnya..jadi jangan sesekali cuba-cuba untuk mengubahnya kerana kelak kebinasaan itu akan menghampiri kita..takut tak??andai kata kita berjaya mengubahnya pun mungkin sekadar sementara..ingat..niat tidak menghalalkan cara you..

Seimbang..perlu ada keseimbangan..dan kesederhanaan..maka akan hadirlah kebahagiaan..keharmonian  dalam setiap apa yang kita lakukan..serentak..seiring dan sejalan walau tidak sehaluan..hehe..macam lagu pulak bunyinya ye..kan seronok bila tengok pasangan halal berjalan berpimpinan tangan walau uban telah memenuhi kepala..kan gembira bila pasangan sah makan dan minum berkongsi secawan air..semangkuk bihoon sup walaupun masing-masing tak berasa kenyang pun..asalkan jiwa penuh kebahagiaan..waaaa berbunga-bungaalhamdulillah..till Jannah omputih cakap..hehehe..wassalam J
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Lieya Von Jay
AUTHOR
November 14, 2013 at 4:30 PM delete

saya agree.. Allah memang seorang yg sangat sangat adil

Reply
avatar
November 14, 2013 at 4:34 PM delete

Allah tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNya...

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
November 14, 2013 at 4:45 PM delete

Jadiiiii... bertindak menggunakan akal fikiran bukan betindak sewenang-wenang. Tak guna menyesal kalau dah terlajak. Apa yg Allah berikan apa pun juga mesti ada sebab. Yg terjadi itu qada' dan qadarNya...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 4:51 PM delete

yang berhak pasti memiliki dan yang tidak sewajarnya akan Allah jauhkan daripada kita..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 4:52 PM delete

betul..kita tak boleh sesekali pertikaikannya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 4:53 PM delete

setuju kak..ikut akal fikiran yang waras bukan mengikut perasaan semata-mata..saya sendiri sedah mendidik hati untuk belajar lebih redha dan bersabar :)

Reply
avatar
November 14, 2013 at 5:04 PM delete

Allah tu Maha Adil.. kalau xkena kat kita balik, kena kat anak beranak kita... betul tu kak.. zizie lebih suka bersederhana.. rasa diri terjamin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 8:28 PM delete

betul zie..akak setuju..kadangkala suatu musibah itu tidak kena pada kit..tapi kena pada darah daging kita..lantaran itu bercakap pun perlu berhati-hati..selagi dunia tak kiamat selagi kita masih berketurunan..selagi itulah kita jaga diri.. :)

Reply
avatar
Ida Syuhada
AUTHOR
November 16, 2013 at 10:01 PM delete

Lebih bahagia lagi jika di iringi anak-anak yang comel...doa ida semoga kak pc akan cepat2 menimang cahaya mata ;)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2013 at 12:09 PM delete

amin..terima kasih ida..terima kasih sangat..doa itu yang amat akak PC harapkan..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon