::..Bak kelopak mawaR..::

sumber:google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Bila kita mula bersungguh untuk mempelajari sesuatu itu maka giat usahanya..siang malam..pagi petang..kadangkala yang penting pun kita terlupa..apa bau masam je ni..owh rupanya tak mandi daripada semalam..adoii..hehehe..*pengsan kejap..Allah memang suka pada hambanya yang kuat semangat dan berusaha bersungguh-sungguh sampai berjaya..dengan syarat tidak mengabaikan segala suruhanNYA..setuju??kenyit mata sikit..J

Antara perkara yang tidak disukai adalah apabila seseorang itu mula lupa diri..lupa makan,,lapar..lupa simpan barang,,hilang..tapi bila lupa diri tidak mustahil kita akan hilang semua yang kita ada..sedihkan..sebab itu hiduplah dalam besederhana..cukup..andai miliki kemewahan sekalipun sebagai contoh..cukuplah sekadar untuk pengetahuan secara peribadi sahaja..sekiranya ada sedikit kelebihan ilmu pun..bersyukurlah kerana itu hadiah Allah..jangan diguna untuk menindas dan memperkecilkan insan lain..cukuplah bijak dalam  pelajaran..dalam kerjaya..jangan juga bijak dalam bab yang tak comel..tak nak ok..tak molek begitu..

Bila dapat 3 kuntum mawar..wah hidung kembang je taknak kuncup-kuncup..2 minit kemudian..pengsan..semput tak boleh nak bernafas banyak sangat air hujan tu bertakung dalam lubang hidung ea..hehehe..maklumlah buat babak romantik tengah hujan lebat..mood romantiklah ye tu kononnya..hehe..3 kuntum itu simbolik..``I love you..tak pun I miss you``..wah style..terkucil sikit bertukar``I hate you..dah pulak..jadi adalah lebih baik first itu tujukan rasa cinta pada Allah..Rasulullah SAW dan ibu bapa kita sendiri..lebih sweet la..beli sekuntum lagi untuk dia pulak..ha gitu..mahal???bunga raya pun boleh..kan bunga kebangsaan tu..

Sesuatu yang mahal itu..kita akan sentiasa jaga dan pelihara..sedari awal kita belai..bak sekumtum mawar..untuk mendapatkan kuntuman yang cantik menawan..tanahnya,,bajanya,,airnya dan pengudaraannya sentiasa yang terbaik..berkembang mekar..mampu menawan pandangan mata dan hati..bijak merawatnya maka lamalah mekarnya..sekiranya tidak..maka dengan kadar segeralah kelopaknya berguguran..moga kita tidak begitu..wassalam J
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
November 22, 2013 at 11:35 PM delete

oleh itu dalam setiap apa yang kita lakukan janganlah kita mudah lupa diri ye tak???

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 23, 2013 at 12:23 PM delete

ye sangat takut-takut kita tidak disukai orang sekeliling..PC setuju :)

Reply
avatar
November 23, 2013 at 2:49 PM delete

btol tu kak.. bila dh seronok, kita kejar semua tu smpi kita lupa diri... selalu2lah ingatkan adikmu ini kak :)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
November 23, 2013 at 4:29 PM delete

sangat betul tu kak , begitu juga diri kita :) jika kita jaga, baja dengan pekara2 yang baik insyaALLAH hasilnya juga akan baik

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 23, 2013 at 7:16 PM delete

hehehe..bukan kata orang lain,,akak pun selalu lalai zie..alhamdulillah sentiasa ada orang ingatkan..maklumlah iman akak pun sentiasa diuji..insyaAllah..kita saling ingat mengingati ye.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 23, 2013 at 7:21 PM delete

harapnya begitulah acik..doa siang malam nak syurga Allah..amin..moga Allah kuatkan hati kita semua..iman kita hingga akhir hayatkan..hidup..mati dalam Islam dan iman.. :)

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
November 23, 2013 at 10:00 PM delete

Allah tak suka org lupa diri ye dak kak ^_^

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2013 at 3:50 PM delete

Aah betul tu lieya..sebelum Allah marah kita sebab lupa diri..baik kita bersederhana dalam segala halkan :)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
November 25, 2013 at 2:18 PM delete

Siapa pun kalau boleh tak mahu jadi begitu tapi kadang terleka dan terlalai sebab iman tak dibaja. Macam pokok ros juga kena baja baru bunganya cantik...

ps: keluar tajuk. bunga ros kakak togel kena culik makcik india. geram kakak hihi...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2013 at 4:38 PM delete

betul la kak..kita ni..terutamanya PC sendiri..kerap sangatlah lalainya kak..bila teringat cepat-cepat istighfar kak..
hehe..kesian akak..dia buat apa kak..buat sanggul ke kak..tak pun buat potpuri kak..tapi ada orang bagi tau PC..bunga mawar/ros boleh di makan ye kak..tak pasti fakta atau auta kak.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon