::..Hilang seketikA..::

sumber : Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Terasa agak lama PC tak bersua dengan sahabat-sahabat blogger yang comel dan kacak belaka..terasa rindu nak menaip ni ha..PC pun berdebu..lappy ni apatah lagi..siap bersawang..hehe..maklumlah PC mengambil cuti yang agak panjang pulang ke kampung..tebus rasa rindu yang sangat mendalam pada keluarga tercinta..tulah yang hilang sekejap tu..taraaaa PC in the blog sudah kembalirindu nak berblogwalking..rindu nak ber``entry``..rindu kalian semua..maafkan PC andai kalian singgah menziarah..dan PC tak kunjungi blog kalian..di kampung 100% PC dan soulmate focus pada family..lagi-lagilah kemeriahan Aidiladha kali ini lebih bermakna sebab kami dikhabarkan bakal terima anak buah baru..alhamdulilah..syukur Ya Allah J..doakan PC dapat baby juga ye J..

Meriah..memang meriah..kali ni di kampung PC ramai yang buat majlis korban..peribadi atau berkelompok..maka rezeki daging korban segar pun alhamdulillah..ada saja yang sedekah daging..
Budak kecik comel:Assalammualaikum atok..nah ni daging..
Babah PC:Waalaikumussalam..owh sapa yang korban ni..
Budak kecik comel:Ayah saya atok..best tok..nanti kat akhirat ayah kata kita naik lembu la tok..
Babah PC:alhamdulillah..bagus-bagus..belajar rajin-rajin..ngaji..solat..
Budak kecik comel:atok pun korban lah..nanti atok pun boleh naik lembu tok..kancil atok tu kecik sangat..lembu beso sikit tok..
Babah PC:haaah,,insyaAllah..kat dunia atok dengan nenek naik kereta ``kancil``..bila ada rezeki atok korban juga untuk kenderaan atok di sana pulak ye..(babah PC dengan budak kecik tu ketawa bukan main lagi sakannya..sekali sekala jumpa..ada je nak dikenakan atoknya tu) seronok dengar mereka bersembang..lupa PC nak snap gambar yang sewajarnya..maafkan PC ye..

Rezeki sekali nak datang sukar untuk kita jangka..alhamdulillah..yang sebelum ni ada masalah kesihatan..tak di benarkan makan daging merah berlebihan pun..lupa..dah makan dekat setengah kuali baru ingat ye..hehe..ini kes buat-buat lupa..itulah kita ini manusia..kadangkala mudah hilang pendirian seketika kerana terlalu ghairah menikmati sesuatu..tidak salah berasa ghairah namun biarlah kena pada saat dan ketikanya..kalau ghairah menikmati sup,,rendang,,kari dan masak kicap daging korban tu..moga kita juga ghairah menanam tulang-tulang yang ada..wassalam J
Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
October 19, 2013 at 10:54 AM delete

mama tak dapat merasa daging korban, takpe lah, tahun ni bukan rezeki mama..

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
October 19, 2013 at 11:24 AM delete

Bijak budak tu berceloteh konon nak kenakan atoklah ye.. Tunggangan di dunia kecil tak apa jnji di 'sana' kelak kita ada tungganggan istimewa.

Daging korban kakak baru sentuh sepeket...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 19, 2013 at 12:15 PM delete

kesian mama..tak apalah..insyaAllah panjang umur tahun hadapan Allah gandakan rezeki mama..atau sekarang Allah beri mama rezeki yang lain dulukan :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 19, 2013 at 12:19 PM delete

Tulah kak..anak-anak sekarang bijak-bijak belaka kak..silap-silap kita terkena balik..harapnya macam tulah kak..biar kita susah sikit di dunia kerana akhirat asal di akhirat kelak kita peroleh kemenangan dan kesenangan..amin..

Akak masak rendang ke..alhamdulillah rezekikan kak.. :)

Reply
avatar
Aben Mpun
AUTHOR
October 19, 2013 at 2:42 PM delete

Alhamdulillah... meriah nampaknya. Bukan selalu dapat bersua dengan keluarga yg tercinta. Nak2 lagi dalam waktu2 camni. Bila ada peluang, apa salahnya korbankan masa untuk berblog seketika.. ^__^

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
October 19, 2013 at 4:44 PM delete

Wah meriahnya suasana Hari Raya Korban di kampung Jua kan.. :-)

Reply
avatar
October 19, 2013 at 6:02 PM delete

Selamat Hari Raya Aidiladha.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 19, 2013 at 8:07 PM delete

betul la..selagi boleh masa yang ada apabila balik kampung tu kami habiskan spenuhnya bersama keluarga..walaupun tidak ke mana-mana cukup sekadar bersembang di anjung rumah sambil minum petang..saat yang paling membahagiakan bila memandang wajah bonda ayahanda tersayang di depan mata.. :) thank you Allah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 19, 2013 at 8:11 PM delete

alhamdulillah erin..syukur seadanya..lebih meriah bila ramai anak-anak kecil tolong agihkan daging korban..ada macam-macam ragam..tak kurang yang datang nak beraya..hihi :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 19, 2013 at 8:12 PM delete

salam aidiladha kembali :)

Reply
avatar
October 19, 2013 at 8:44 PM delete

comel sangat adik kecik tu kak.. haha.. btw, selamat hari raya aidil adha kak :)

Reply
avatar
Mieza Jhaa K
AUTHOR
October 20, 2013 at 5:51 AM delete

Sekali sekala ok la.. tp jangan terlalu banyak sangat buat2 lupa tu..:))

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 20, 2013 at 6:19 PM delete

kalau dia balik kampung mesti singgah rumah akak zie..biasalah suka nak kenakan babah dengan mama akak..kecik je budaknya tapi ngalahkan orang tua..kecik-kecik dah ada girlfriend tu zie..hehe..salam aidiladha kembali zie :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 20, 2013 at 6:22 PM delete

hehe..termakan semut kot ni tu yang terlupa..habislah 40 hari terlupa..insyaAllah lain kali tak lupa lagi..amin :)

Reply
avatar
Ida Syuhada
AUTHOR
October 20, 2013 at 11:26 PM delete

Rasanya belum terlambat nak ucapkan salam aidil adha untuk PC

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 21, 2013 at 7:48 AM delete

taklah boleh je..salam aidiladha kembali ida :) daging korban masak apa ye? ^_*

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon