::..wOw unTuNgNya KiTa..::

Advertisement
 
Alhamdulillah Allah masih lagi mengizinkan kita bernafas..masih boleh melihat alam terbentang luas..langit membiru..kalau langit membiru..laut nak kata apa pulak eh..lautan luas terbentang bak saujana mata memandang lah..boleh??cepat angguk..angguk..dah..nanti tercabut kepala tu.. J..tadi pagi celik saja mata tu ucap Alhamdulillah tak??lupa??tak apa..hari ni lupa..cuba mulakan esok pula ye…dan hari hari seterusnya..bukan selepas bangkit daripada sleeping beauty je..lain lain aktiviti..sebelum memulakan sesuatu ucaplah BISMILLAH ..dan akhirinya dengan syukur Alhamdulillah…tak susahkan..mulakan daripada yang simple je dulu..kemudiah yang lebih mendalam lagi..ha..siapa amalkan dia memang comellll banget la..

Meriah..meriah..meriah..sana sini...kereta,,motor..basikal..meriah dengan bendera..la kenapa garu kepala tu..bendera Malaysia la kan..bukan bendera Afrika atau Zimbabwe ye..sila check ic anda..hehehe..gurau saja loo..anak anak kecik menjerit semangat sebut `mendeka..mendeka`..versi pelat..yang penting semangat tu..

Bangga kibarkan jalur gemilang ala cinonet je pun..penat jerit makan gula gula pada batang bendera tu ha..2 in 1..sambil main lari lari tu.. dah jatuh 5 kali..bangun 4 kali je..kali kelima tak sempat bangun maknya dah dukung bawa masuk rumah pakej bebel bebel..esok tengaok mesti Lebam peha kena cubit..itu belum lagi pesanan ringkas..tag di laman muka buku..hehehe..memang meriah..tak lama lagi..lebih kurang 4 hari  lagi..kegembiraan Syawal diakhiri dengan keseronokkan menyambut Ulang tahun Hari Kemerdekaan Negara Malaysia yang ke - 56..``MALAYSIAKU BERDAULAT:TEMPAT TUMPAHNYA DARAHKU``..

Masa nilah semua sekolah sibuk adakan pelbagai aktiviti..ye tak..owh rindu zaman kendong beg sarat dengan buku..pikul buku teks dah macam profesor..badan kurus kerempeng..tapi power je..kerana ilmu tetap digagahi juga..cewah.ffewitt..sekarang badan gebu gedebas..angkat majalah sebuah pun pot pet pot pet..hehe..tak apalah yang utama kita sentiasa menghargai keamanan yang dikecapi kini sebaiknya..alhamdulillah kita bebas daripada penjajahan nyata..yang sukarnya bagaimana untuk kita bebas daripada jajahan syaitan dan iblis..jajahan nafsu dan sikap mazmumah yang sekian lama bersarang tempua pada diri..jangan risau..tiada istilah terlewat..kembali kepada Allah..**jangan terjun lombong pulak ..dekatkan diri padaNYA..insyaAllah mahmudah menghampiri..

Wassalam J
 

8 Komen untuk "::..wOw unTuNgNya KiTa..::"

selamat menyambut hari kemerdekaan.... :)

selamat menyambut hari kemerdekaan untuk mama sekeluarga juga tau :)

selamat menyambut kemerdekaan kak!

selamat menyambut kemerdekaan .. pertama kali datang ke sini salam kenal

selamat menyambut kemerdekaan..alhamdulillah masih boleh mengecapi keamanan Malaysia.. :))

salam kemerdekaan untuk iman juga ea.. :)

salam perkenalan kembali..sama sama kita raikan hari kemerdekaan.. :)

salam kemerdekaan kali ke 56..moga keamanan ini berterusan..untuk generasi akan datang..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top