::..berKira-KirA ke Tu..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Ha ini bukan kira duit raya ye wahai adik adik..anak anak sekalian..dan mak ayah yang jadi wakil anak tu ye..ni masa kira duit juga,,tapi..untuk budjet kos balik kampung..minyak..tol..duit persinggahan di RnR..ke bawa bekal..alhamdulillah..yang mana bergerak siang tu..maaf ye..kita masih di zon bulan Ramadhan..harap maklum..tapi yang bergerak malam dan dah pun masuk waktu berbuka tu..ok..bismillah..eh cuci tangan dulu..ewah.ewah..hehe..tak pe kalau terlupa..tawakkal je lah..kan tak korek hidung..selamat.. J..selagi  belum selesai syawal..selagi tu dok raba kocek..lubang sana..rabak sini..jahit situ ..tampal sinun..kihkihkih..sabarlah ye..kan dah mula buat persiapan awal tahun lagi..tak gitu..

Siapa kata nak nilai kesetiaan masa susah je..raya kan kita bergummbiraaa..tapi kita boleh juga nilai pasangan kita..bila kita cakap tak cukup duit la anja bucuk bucuk..sanggup tak dia share duit dia..sanggup tak sama sama kurangkan bebanan..blik kampung intan payung bayar tol dan isi minyak kereta..balik ke kediaman masing masing kita pulak yang take over..ahaaa bukan over sakan sepanjang masa ambil kesempatan nak ketuk intan payung..takut kena seligi je nanti..hehehe..ingat ye..lelaki ke..wanita ke..kalau dah terguris mau makan tahun pulihnya..kecuali guris dan menang la..senyum lebar..menggelebeh bibir sampai tangga rumah jiran sebelah tu ha..sabo je lah..

Kalau bulan Ramadhan..bulan penuh pengampunan..antara kita hamba mohon kepada Maha Pencipta Allah SWT..betul tak?..jadi syawal pula adalah bulan untuk umat..untuk kita saling bermaafan..berkunjungan..yang jauh kita dekatkan,,yang dekat kita rapatkan..yang rapat kita eratkan..yang bukan muhrim..jangan nak cuba testimoni yang sama..segalanya sedang dirakam..ingat tu..J..jadi tak kiralah tua muda,,kecil besar..asal namanya manusia mesti ada buat silapkan..tak besar..kecil pun kalau dah silap..silap juga..jangan tunggu yang muda je datang bersalam..ajal maut ni kita ak tau..ajal pun tak kira usia..kalau kita pernah terkentutkan kucing Pak Tam sampai darah rendah..sebab busuk sangat..minta maaflah..kesian Pak Tam modal beratus ringgit hantar si Garfield pegi vateraner..sebulan kena duduk wad si Garfield..keracunan di serang kentut..

Jangan pandang ringan pada kesalahan yang kecil kerana ianya akan menjadi berat apabila penerimaan insan yang merasainya itu besar..dan kadangkala kesalahan yang dirasakan besar tetapi tiada apa apa impak pun kerana tahap penerimaan orang terhadap gurauan adalah berbeza-beza.. J..gurauan itu manis andai ia berakhir dengan berkasih..namun ia mampu bertukar menjadi taufan sekelip mata ..yang pakai rambut palsu..misai palsu dan gigi palsu..lari jauh jauh..

JWassalamJ
Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
August 5, 2013 at 11:36 PM delete

pengisian yang baik...
selamat hari raya dari mama, harap dimaafkan jika ada salah silap mama yer.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 6, 2013 at 1:35 PM delete

terima kasih mama..salam lebaran kembali ye mama..maaf zahir batin juga daripada saya.. ^_*

Reply
avatar
August 7, 2013 at 6:25 PM delete

Artikelnya mantap dan ditgg kunjungan baliknya ya.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon