::..Se PeR 3 MaLaM..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Aircond yang super power..ha nak cakap super junior le tu..hehehe..kuat sangat budaya koreanya..sekadar hiburan ok lah..tapi jangan sampai kategori taksub..ingat besederhana lebih baik..aaihh belum apa apa dah bagi amaran nih.. J..sambung semula..hujan pulak tu..tadi tidur lewat..tilam empuk..bantal gebu..selimut apa ek..selimut wangilah sebab baru cuci dengan softlan..uhh..nikmat-nikmat..muda lagi..esok esok la..bukan wajib pun..jom kita sambung..zzZzZzz..hanyut dalam nikmat kedinginan beraroma lavender ambi pure..cewah..intro macam novel gitu..cakk J senyumlah sikit..

Jangan kata awak,,kamu,,kalian malah saya pun sayang..sayang sangat nak tinggalkan tempat tidur..betul tak?jujurlah dengan diri sendiri..kalau betul angkat tangan..goyangkan ekor kucing 3 kali..syukran..kalau tak ada kucing pinjam kucing jiran sebelah..hehe..rasa cinta kasih dan sayang kita ni kadang-kadang tidak kena pada tempatnya..tidak sesuai pada ketika saat dan masanya..dan yang paling sedih sayang dan cinta kita lebih pada insani dan duniawi bukan pada ILAHI dah ukhrawi..statment ni untuk diri sendiri juga..amek kau..ko makan cili..tak kan cik peah pulak rasa pedasnya kan..rasakan..dah tentu la cik peah tu dilarang makan pedas..

Jadi apa tunggu lagi kalau dah terasa tu..berubahlah..ke nak tunggu beruban..sempat ke..malaikat maut dah semakin dekat tu..cuma kita tak nampak..tu yang berani berlengah,leka,lalai..tak nak ambil peluang yang ada..kalau kita pakai baju,,mesti nak yang cantik,,berbunga bunga,,bercorak corak kan..rumah kita mesti nak gantung langsir,,ada carpet bulu bulu..sekali pijak,tenggelam kaki sampai buku lali..pinggan mangkuk pun berbungga riang..nak makan pun hati riang walau lauk simple je..

Cuba kita aplikasikan make over pada ibadat seharian..mencantikan tahap gaban la gitu..bersungguh sungguh sepenuh jiwa raga..boleh??kalau puasa bulan Ramadhan kita berjaya laksanakan,,apa kata tambah dengan puasa sunat pula..kalau solat 5 waktu dah cukup..tambah dengan solat sunat..terutama bangkit sepertiga malam biar hanya kita dan DIA..boleh??permulaan memang payah,,lama lama jatuh cinta..sebelum tidur niat..insyaAllah pasti terjaga..bila banyak  kita beribadat maka Allah tambah banyak tenaga untuk kita..Allah gandakan masa untuk kita..percayalah..cuba..kalau niat untuk buat kebaikan Allah dah bagi pahala,apatah lagi kalau kita laksanakan..hahhh jangan nak ambil kesempatan niat je..buat tak..nak jawab apa di akhirat nanti.. L..cuba..kemanisannya sukar diungkap dengan kata kata..

Kita sama sama berjuang,,booking syurga Allah..wassalam J
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
June 14, 2013 at 12:22 PM delete

Inilah juga nasihat yg kakak bagi pada anak-anak dara kakak yg kalau tidur larung dari malam sampai ke pagi. Solat alhamdulillah memang tak tinggal tapi bangun sepertiga malam bila nak exam aje. Aci ke tu? Tak tahulah balik nanti nak tanya ada perubahan tak... harap-harap adalah...

Reply
avatar
June 14, 2013 at 1:21 PM delete

insyalalah..sentiasalah kita meningkatkan amalan dna berusaha menuju kearah yang lebih baik dr sebelumnya..:D

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 14, 2013 at 2:00 PM delete

terima kasih akak sentiasa memberi respon pada enrty2 saya..terima kasih..insyaAllah akak..klu akak selalu pesan..mesti anak2 akak ingat..dulu saya pun lalai..jaga yang 5 waktu je..semakin meningkat usia..makin kita dekat dengan ajal..Allah bantu..cuma kita kena istiqhomah..doa ibu sangat mustajab..gunakan senjata itu.. *,*

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 14, 2013 at 2:01 PM delete

amin..terima kasih singgah,,tinggal pesan..semakin baik dari dulu..semakin hebat iman dar sebelum ni..moga Allah bantu kita.. *,*

Reply
avatar
Nur Aqilah
AUTHOR
June 14, 2013 at 7:08 PM delete

amin..berubah ke arah kebaikan.

Reply
avatar
June 14, 2013 at 9:25 PM delete

inysaallah..sedang perbaiki diri & berusaha menjadi hambanya yg lebih baik

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 14, 2013 at 10:43 PM delete

mudah-mudahan kan..kita menjadi umat yang diredhai dunia dan akhirat..syukran singgah dan komen.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 14, 2013 at 10:45 PM delete

begitu juga saya..sentiasa mencari ruang dan peluang untuk perbaiki diri..dalaman terutamanya..amin..moga kita berjaya..terima kasih sudi baca dan tinggalkan komen :)

Reply
avatar
D_08
AUTHOR
June 15, 2013 at 2:04 AM delete

selagi sempat.... selagi ada ruang...dan masa.... ambik peluang perbaiki diri...... moga kita ditunjukkan jalan2 yang baik..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 15, 2013 at 9:54 AM delete

betul tu..esok lusa blm tentu kita masih bernafas di muka bumi Allah ini..beribadatlah seolah olah kita akan mati pada esok hari..terima kasih kerana sudi meninggalkan komen.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon