~~DaLaM DiAm,, ~~


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Walau mulut tak berkata kata tapi sinar mata mampu memberi erti..tingkah laku menunjuk reaksi..betul tak..wah hebat tu..tak semua boleh memahami..tapi kalau peka..boleh saja kesan apa terjadi..cewah..tak semua orang suka meluah..tapi melaksana..ada pulak yang sakan membebel..tapi zero..keliru ini arahan atau bebelan..hasilnya kesilapan..ok,siapa silap..yang beri arahan atau yang terima arahan..hah..guling guling dulu sebelum pengsan J..

Bila suatu misi berjaya..tepuk tangan sampai bengkak telapak tangan..kan bagus kalau ucap kalimah Alhamdulillah sampai bibir bengkak..dapat pahala..tak gitu..alasan lupa excited terlampau..ok tak apalah tapi lain kali jangan ulangi lagi ye.. J..berjaya pujian berbakul,,gagal kutukan berlori..lori dengan bakul besar mana??..ini perlu kita ubah..mentaliti kita..hati kita..

Di mulut saja kata tak,,tak,,tak apalah,,tak apalah,,dalam hati remuk luluh..eh yeke..contoh,,wanita hamil yang mengidamtak  semua..segelintir je..iyelah bab mengidam ni bukan boleh dijangkakan..yang ada mudah dipenuhi,yang ada payah..yang ada tu tak boleh turutkan hati..beristighfarlah..yang tertunai senyum..yang terkempunan..owhh sedih..dalam diam..
Kesian suami,,tidur malam pakai halmet..sembunyi dalam tempayan..mana taknya isteri ngidam nak gigit telinga suami..hihihihi..

Angguk bukan main dagu jejak dada..mesti full imformation masuk ni..tiba masa kena marah..eh..eh boleh blutooth kesalahan dia tu..wah terbaik..ini diam ubi berisi ke diam penggali berkarat..tak baik tau macam tu..kita mesti bertanggungjawab atas segala tindakan kita..ayoo..ayoo dia sentap..

Seringkali kita mengabaikan apa yang ada disekeliling kita..sengaja,,tidak sengaja..setiap orang sentiasa berasa terancam dan berusaha untuk pertahankan diri sendiri..yup kita ada hak..kita boleh buat macam tu..kerana sayang pada diri sendirikan..alhamdulillah..tapi Allah tak suka pada hambaNYA yang menuding jari pada insan lain semata mata untuk menyelamatkan diri sendiri,,demi memelihara maruah diri sendiri dan untuk kepentingan peribadi..apabila sewenang wenangnya fakta menjadi auta,,dan auta bertukar  fakta..di mana kejujurannya..berkata benarlah walau pun pahit itu lebih baik daripada bermanis mulut sedangkan ada jiwa yang mencuka..
Di akhirat kelak filem dunia akan terpapar..tiada satu pun bakal tercicir..

J Wassalam J
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
June 27, 2013 at 11:21 AM delete

Jadi sendiri kena tapuk dada tanya sejauh mana iman yg dipupuk dalam diri. Jgn konon pijak semut tak mati tapi hakikatnya harimau garang pun takut.

Reply
avatar
krole
AUTHOR
June 27, 2013 at 2:09 PM delete

bila berani buat...kena berani tanggung~ amboi~~~ ada jgkke isteri mengidam gigit telinga suami huhuhu~ tak pnah dngar lagi ni. Em... manusia skangni macam tu la jua... bila berlaku apa2 terus gelabah... mulala menunding jari... dia ni salah... dia tu yang salah... segala point bernas dia boleh keluarkan waktu tu asalkan dirinya terlepas dari masalah tu... hm... terima kasih jua atas perkongsian ni~

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 27, 2013 at 9:17 PM delete

yup betul tu kak zakie..kita kena cermin diri dulu kan kak..barulah bila kita bercakap orang akan lbih respec..dan kita juga belajar untuk hormati orang lain juga..dalam masa yang sama.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 27, 2013 at 9:30 PM delete

tak ramai orang berani mengaku salah..malu katanya..dia lupa Allah melihat..hehehehe..ada..mengidam tahap meroyan nih..sebenarnya insan yang berani mengakui kesalahan dan kesilapannya adalah insan yang hebat..orang akan lebih menghormatinya..

Reply
avatar
June 27, 2013 at 10:27 PM delete

berani buat, berani tanggung.. kalau nak lari, jgn orang lain yg kena tempias.. huhu.. zizie pun kadang2 malas nak amik tahu bila keadaan sekeliling tu, zizie tak suka dan tak selamat untuk digauli.. especially bila berada dalam area geng2 kepohci..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 27, 2013 at 10:57 PM delete

kan..takut kita jadi mangsakan zie..tapi kadang kadang keraan tugas dan amanah yang dipertanggungjawabkan itu buat kita sentiasa telan kepahitan dek sikap segelintir insan.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon