KesEMpaTAn dALAm keLEwaTAn


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
DEMI MASA! SESUNGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN,KECUALI ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH,DAN MEREKA PULA BERPESAN-PESAN DENGAN KEBENARAN SERTA BERPESAN-PESAN DENGAN SABAR
(AYAT 1-3 سورة العصر)

Dan suatu ketika beginilah kita..daripada kosong hingga kini mampu menilai baik dan buruk..menjadi baligh dan mumaiyez..sepanjang kedewasaan..sepanjang kehidupan..
Ada suka..ada duka..ada bahagia..tak kurang dugaan melanda..
Berjuang..berusaha sepanjang merintis usia kedewasaan..kadangkala terkucil sedikit..tergigit lidah..terpedas bicara..terasa juga bahangnya..
Kadang kadang menjerut diri sendiri..terpercik juga sikit air dalam dulang yang di pukul..tak seperti pukul telur untuk goreng dadar..jauh sekali..alololo..omeynya.. :)

Suatu masa ingin bersendiri..kononnya tak mahu diganggu..menyepi.meminggir diri..owhhh..bagai membawa hati yang seakan lara,sakit dan kecewa..aduhai..sentap bagai..biasalah kitakan insan biasa..itulah warna warni..
Bila Allah uji sikit mula monyok saja muka..cakap taknak..senyum jauh sekali..orang tanyabuat tak tahu saja,,fikir orang boleh faham..mana mungkin..bukan nujum..nujum pun tak tahu menahu..

Cari kawan,,untuk bersuka ria..tapi awas..berhati hati dalam mencari teman..biar yang membina bukan meruntuh..sama susah..sama senang..jadikan Allah teman sejati..dia dan kita..

Apa yang paling penting,,biarpun kita semakin menjangkau usia,,banyak suadah mengukir noda dan dosa..kecil besar..sengaja,,tidak rela..tiada istilah terlewat atau terlambat jauh sekali..ALLAH itu kan sangat pengampun dan pemaaf..lagi MAHA  MENDENGAR rintihan hambanya.. Tiada alasan bagi kita andai mahu berubah kepada kebaikkan..usah berfikir terlalu lama dalam  membuat pertimbangan untuk menuju ke arah kebaikkan..semakin lama maka semakin besar peluang syaitan dan iblis untuk meracuni kita..




Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
March 12, 2013 at 9:49 AM delete

Begitulah kehidupan. Selagi nafas diberi pinjam, selagi izrael belum menerima perintah Allah untuk mencabut nyawa dari badan, kita masih ada peluang utk menjadi lebih baik. Pintu taubat sentiasa terbuka. Moga kalau kita pergi biarlah dalam iman dan bekalan yg cukup.. Amiiinnn.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 13, 2013 at 8:07 PM delete

harap2 macam tu la kak.moga kita dijauhkan daripada kesesatan,kekufuran dan kejahilan..selagi masih bernafas itu bererti ruang dan peluang sentiasa ada untuk berubah dan mengubah..amin,,

Reply
avatar
Cik Arina
AUTHOR
March 14, 2013 at 8:41 PM delete

bersama2 lah berdoa agar iman kita selalu dijaga olehNya =) baik buruk dtgnya dr Allah , kita milik asasi Allah , segalanya ditanganNya , bila kun fayakun , tiada siapa boleh menghalang , hanya yg kita mampu menjadi hamba yg terbaik dan selalu mengingatiNya sedangkan Dia selalu mengingati kita =D wah pnjg pula ulasan ni , arap sama2 kita jadi hamba Allah yg taat kpdNya , aminnn =D semoga hubangan kita kekal dunia dan akhirat =)

Reply
avatar
Nana Liena
AUTHOR
March 14, 2013 at 9:10 PM delete

itulah..bila ditimpa musibah..rasa berat nak hadapi walhal me kena juga kuat..itukan dugaan..hhuhu..suka baca entri nie.. :)

(*done follow here..moga terjalin ukhwah .. :) )

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 15, 2013 at 8:37 PM delete

alhamdulillah..bila boleh komen panjang tu maknanya dah sihat ye..amin..betul la tu adik arina..kita ni adalah insan biasa..segalanya tertakluk pada Allah kan..moga kita berusaha menjadi hamba yang sentiasa berusaha ke arah kebaikan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 15, 2013 at 8:41 PM delete

bukan adik saja..kita semua punya rasa yang sama..tatkala musibah menimpa..seakan hilang punca..hanya iman dan redha penguat jiwa nan lara..trima kasih sudi baca entri akak ye dik..selesai follow juga..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon