Wednesday Wordless || Daun Semambu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Daun Semambu

WEDNESDAY WORDLESS || DAUN SEMAMBU..macam nak bebel banyak je ni..Usaha..Doa...Tawakkal..lazimnya daun semambu ni diramas halus dalam air kemudian air tersebut dibuat mandi...bila?ketika demam campak..untuk mengurangkan rasa gatal dan demam... ♡♡




Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
January 20, 2016 at 11:52 AM delete

Paling mudah nak dapat daun ini majoritinya di kuil-kuil India ada di tanam. Memang sinonim dgn org kena sakit campak. Ini utk siapalah pulak. Jgn PC yg kena sudahlah.. lagi risau kalau kena kat muka.

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 20, 2016 at 11:56 AM delete

akak pun br kenal daun ni tu pun pasal anak kena campak... haha

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
January 20, 2016 at 11:58 AM delete

pokok ni kalau ditanam susah juga nk hidup...kena beli anak pokok yg dh besar baru ok kot...

Reply
avatar
Syamsid Dhuha
AUTHOR
January 20, 2016 at 1:09 PM delete

Tak pernah dengar daun semambu ni . Dah tahu kesan positif nye boleh lah buat mandian lepas ni .. cuma nak cari jer tak tau kat mane

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
January 20, 2016 at 8:49 PM delete

dengan izinNya dan rahsia alam yang banyak kandungan untuk manusia, in shaa allah mujarab :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:07 PM delete

Ooww ye kak...subhanAllah banyak tempat cari kak...susah juga nak jumpa...tapi alhamdulillah ada kawan tolong kak...suami PC kak yang kena...banyak juga tumbuhnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:09 PM delete

Kan kak...PC pun tahu sebab dulu PC dah kena kak...tapi ingat ingat lupa...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:11 PM delete

Yeke kak..sebelum ni masa PC kena kat kampung...minta rumah jiran....tapi sekarang susah nak jumpakan kak...puas jugalah cari...tanya sana sini...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:12 PM delete

Biasanya kalau kena demam campak...nak kurangkan rasa panas dan gatal pada badan....tu yang ramas dan buat mandi....campur dengan air...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:13 PM delete

Lepas ni kalau sesiapa kena demam campak...boleh cari daun ni adik...buat mandi...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2016 at 9:14 PM delete

Pertama yakin dengan Allah kan kak...niatkan ni salah satu usaha kita....in sha Allah...amin.

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
January 24, 2016 at 2:44 PM delete

Baru kenal dengan daun ini pc...tak pernah tengok sebelum nie

Reply
avatar
the.mri
AUTHOR
March 3, 2016 at 9:28 PM delete

pnh dgr tp xprnh tgk dpn mata daun semambu ni

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon