Header Ads

Cipta Kebahagiaan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

CIPTA KEBAHAGIAAN.Pasakkan dan biasakan berbisik serta ingat dan niatkan dalam hati,AKU MAHU BAHAGIA.MAHU BAHAGIA KERANA ALLAH SWT.Seeeeetiap hari ucapkan begini.


related image

Bahagia itu luas pengertiannya.Sangat luas dan berbeza bagi setiap orang.Justeru jangan pertikaikan cara orang usaha mendapatkan kebahagiaan untuk dirinya.Tapi kena cari dan usahakan dengan kaedah yang betul dan sihatlah walau untuk mengecapi kebahagiaan untuk diri sendiri.Kalau awak bahagia syok sendiri tapi kerana awak orang lain susah pun tak berbaloi juga.Itu namanya minta tendangan tanpa bayang.

Bahagiakan diri sendiri dulu.Nanti kebahagiaan itu kalau tidak dikongsipun orang disekeliling tetap dapat sama-sama merasai kebahagiaan yang kita kecapi.Jangan awak dah bahagia poyo pulak.Rugi.

Sekian.


9 comments:

  1. Betul PC..cuma berkali-kali suka Sis pesan pada semua orang..
    Jangan bina kebahgiaan atas penderitaan orang lain..tu jee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bina kebahagiaan atas penderitaan orang lain itu namanya menzalimi kan Sis. Bahagia nya cuma sekejap dan tidak mustahil tidak tenang kerana nikmat bahagia yang kurang berkat.

      Delete
  2. bahagia itu kita yang cipta...dan jadi pilihan kita nak sebarkan atau simpan sendiri...haa gituu

    ReplyDelete
  3. Yes, kena jaga diri dulu. Kena bahagiakan diri snediri dulu.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum PC, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik
    Moga kebahagiaan itu sentiasa mendatari hati kita semua, sebagaimana ia sentiasa terulas di bibir kita... "Wahai manusia, telah datang kepadamu al-Quran yang menjadi pengajaran daripada Tuhanmu dan penyembuh bagi penyakit-penyakit yang ada dalam dadamu (jiwa), dan petunjuk serta rahmat bagi orang-orang yang beriman." (Yunus: 57).

    terima kasih entry yang membuka minda ...

    ReplyDelete
  5. Betul! Setuju! Bila kita bahagia, hidup sentiasa ceria

    ReplyDelete
  6. Sekarang ni banyak orang mengukur bahagia dari segi kemampuan kewangan dan harta yang dimiliki.

    ReplyDelete
  7. sometimes kebahagian tu bukan tontonan....

    ReplyDelete
  8. semoga kita semua bahagia selalu :D

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.