Pemilik Hakiki

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

PEMILIK HAKIKI.Rasa yang tebal dan lebih.Rasa sayang.Rasa rindu.Rasa memiliki.Rasa berhak.Dan bayak lagi sebenarnya.Sehinggakan timbullah rasa curiga,cemburu dan berkira-kira.Bukan kerana rasa itu disengajakan tapi percayalah kadangkala apa yang terlihat kurang baik itu berpunca daripada rasa yang baik.Contoh mudah,cemburu kerana sayang sangat-sangat.Mudahkan.Lumrah sifirnya begitu.Suatu itu tidak apa-apa dan bukan apa-apa bagi PC selagi tidak berlebih-lebihan.Tidak cemburu berlebihan.Tingkah laku kita dipengaruhi dengan bermacam rasa.

RELATED IMAGE

Bukan sengaja tapi sebenarnya terlupa.Setiap manusia ada sisi baiknya.Percayalah.Ada rasa menyesal bila lakukan kesalahan.Ada rasa empati pada suatu perkara dan sebagainya.Terlupa itu sering terjadi pada kita.Terlupa semua ada pemilik hakikinya.Termasuklah diri kita sendiri daripada hujung rambut sampailah hujung kuku jari kaki,semua Allah SWT yang punya.Begitu jugalah apa sahaja yang disekeliling kitakan.

Tahu semua Allah punya.Tahu Allah boleh ambil bila-bila masa.Tahu semua sementara dan pinjaman semata-mata tapi untuk mengajar,melatih dan memujuk diri untuk bertolak ansur dan menerima itu satu tugas yang sukar.Contoh mudah lagi,sangat dekat dengan PC,PC sangat berasa keberatan kalau ada orang meminta seekor anak bulu PC,walhal semua anak bulu PC itu Allah punya.Pinjaman untuk PC jaga sementara.Bila anak bulu PC mati,PC nangi berhari-hari,walhal tahu yang hidup pasti mati dan kembali kepada PENCIPTANYA.Kerana rasa,ya rasa sayang yang sebati dan paling dalam buat PC terlupa.

Sekian.


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Subhanallah. Maha Suci Allah. Tetapkan lah iman ku.

    BalasPadam
  2. Tak semua orang itu sempurna. Perasaan sayang sudah pastikan akan membuatkan kita alpa sesekali. mungkin cemburu atau mungkin boleh sampai pentingkan diri. kita semua kena mula beringat dan ikhlaskan hati

    BalasPadam
    Balasan
    1. pilih mana terbaik dan laksanakan dengan hasil yang terbaik.

      Padam
  3. Biasanya kalau dah memang sayang tak sanggup nak bagi kat orang walaupun di minta berkali2, dengan merayu bagai. padahal kita pun meminjam saja..

    BalasPadam
  4. perasaan yg hadir juga darinya. Kesemua rasa sememangnya darinya.
    kita hanyalah peminjam duniawi yang diuji kesabaran..yg sementara..

    BalasPadam
  5. hati ini kadang2 leka dan alpa..hmmm

    BalasPadam
  6. Ya, semua yang kita miiki hanya pinjaman sahaja

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama