Sebenarnya Yang Mana

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SEBENARNYA YANG MANA | Keliru itu sering dilalui.Sebenarnya yang mana.Tertanya-tanya kerana hati manusia dijasad manusia namun yang menjaga DIA.Boleh berubah atas kehendak kita dengan izin DIA.Namun doa dan usaha memainkan peranan besar juga.

Seolah ada dua tiga dan lebih rupa.Kadang begini kadang begitu.Melebihi talam yang ada dua muka.Kalau talam kedua-dua mukanya berguna.Sebenarnya mahu membeza ketika dalam keliru itu tidak mudah.Dah namanya pun keliru.Hehehe.Justeru pandanglah dengan paling yang diperlu.Cari dan nilai satu per satu.

Membalut..memang sempurna namun bentuk setiap sudutnya tetap masih kelihatan.
Menutup..owh indah,biar ianya dirasakan rimas pada pandangan namun sangat melindungi semuanya.

Memburukkan juga menjelaskan..namun boleh jadi hanya pada awalnya kemudian terpesong mengaibkan.
Menjelaskan itu perlu untuk memberi pemahaman sebaik-baiknya agar tidak timbul kekeliruan.

Memerli.Tidak perlu kata-kata yang pedas dan kesat.Perkataan yang halus dan dengan lenggok yang lembut pun boleh menjadi memerli.Apatah lagi bila didengar tergurisnya langsung ke hati.Seperti gula..lebihnya menyakitkan. 
Memuji.Juga dilazimi dengan kata-kata manis.Tertib dan beradab tetapi tidak buat yang dengar sentap.Manisnya umpama madu yang berkhasiat.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama