Nabi Muhammad SAW Sudah Sampaikan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم da 
Assalammualaikum wbt

NABI MUHAMMAD SAW SUDAH SAMPAIKAN.Allah sudah ingatkan melalui setiap ayat Al Quran yang diwahyukan kepada Nabi Muhammad SAW.Malaikat Jibril yang membawa setiap wahyu itu satu per satu.Sedikit demi sedikit. 

related image

Allah SWT sangat sayang dengan kita semua.Kalau tidak sayang tidak mungkin Al Quran itu diturunkan menjadi satu-satunya kitab yang membawa dan memandu ke jalan yang paling benar.SubhanaAllah.Untuk kita mencari dan mendapatkan peluang terbaik perbaiki diri.Menempah dan mengukir nama sedari di dunia untuk menghuni syurgaNYA.Kalau Allah SWT mahu menyakiti kita,tidak akan diturunkan Al Quran menjadi penyelamat dan mewah rahmat.

Bertuah atau beruntung kita itu bukan urusan kita pun sebenarnya.Asalkan kita sentiasa lakukan apa yang DIA suka dan perintahkan inshaAllah jalannya tentu lancar sahaja.Selagi ada kesempatan belajarlah.Belajar perbaiki diri sendiri melalui kesalahan diri sendiri juga dan boleh juga ambil ikhtibar daripada kesilapan yang dilakukan orang lain.

Jangan sampai kita menjadi orang-orang yang dalam kerugian.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya


7 comments:

  1. Salam Jumaat PC. Betul tu. Nabi dah tinggalkan kita dgn Al-Quran dan sunah. Tgl kita nak ikut atau tak je. Moga kita tergolong dlm golongan yang beruntung. Amin ya rabb.

    ReplyDelete
  2. Bertuah jadi umat nabi muhammad....

    ReplyDelete
  3. seminggu ni saya macam malas nak buka quran. Tak boleh jadi ni.Takut malas jadi berlarutan..

    ReplyDelete
  4. Semoga kita semua mendapat syafaat rasulullah

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat PC.. semoga kita sentiasa menjadikan Al Quran peneman setia dalam hidup kita, yang mana ianya bakal menjadi saksi kepada kita di akhirat nanti..

    ReplyDelete
  6. al quran dan hadis adalah tinggalan Nabi saw sebagai panduan kita semua hambaNYa mencari jalan menuju akhirat ..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.