Contohi Dan Ikuti Jangan Khianati

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

CONTOHI DAN IKUT JANGAN KHIANATI

Apa yang baik ikut dan contohi.Tidak akan merugikan.

Contohi Dan Ikuti Jangan Khianati

Bila apa yang baik dan bermanfaat itu dicontohi,diamalkan bukan sahaja kita mendapat kebaikannya malah orang tersebut sentiasa mendapat bekalan yang tidak putus.Jangan sakit hati dan iri sehingga nanti pintu-pintu kemudahan untuk kita tertutup rapat.

Sekian


8 comments:

  1. Semoga dijauhi dan dilindungi daripada sikap iri hati, sakit hati...

    ReplyDelete
  2. Betul...kita sebagai ibu bapa pun, contohi kepada anak-anak yang bebaik aja...

    ReplyDelete
  3. Benda baik ni bila kita buat macam satu dakwah la jugak.Bila orang lain tengok dan ikut yang lain pun akan buat sam. kita ni kena jadi sebagai yang mula-mula buat.selagi tak mula, selagi tu la tak de siapa nak buat sama.

    ReplyDelete
  4. Betul tu PC.. benda baik nie tak rugi pun kita ikut atau kongsi sebab amalannya pahala berpanjangan untuk kita. Yang dengki nie bahaya sikit.. boleh buat jiwa kacau kalau dah kena berjangkit.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. Setuju! Apa yang baik kita jadikan contoh untuk diikuti. Moga yang baik juga kita perolehi. Aaminn

    ReplyDelete
  6. sambung n anyam biar cantik n kemas

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.