Beriman Itu Melengkapkan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BERIMAN ITU MELENGKAPKAN.Percaya kepada Allah.Percaya kepada Malaikat.Percaya kepada kitab(Al-Quran).Percaya kepada Rasul.Percaya kepada hari akhirat(adanya hari pembalasan).Percaya kepada qada dan qadar.Beriman seseorang itu atas dasar ini semua.Paling utama adalah sentiasa berpegang teguh dengan tali Allah SWT dan janji indah sedari alam rahim iaitu ungkapan dua kalimah syahadah.Jaga semua.Cantiklah iman seseorang itu.

related image

Selalu kita dengar dan sedia maklum pun sebenarnya,bila kita jaga Allah,Allah akan jaga kita.Bila kita sentiasa ingat Allah,Allah pun sentiasa ingat kita.Pelihara hubungan kita dengan Allah inshaAllah hubbungan kita di dunia ini dengan setiap makhluk juga nanti Allah tolong jagakan.Justeru itu kenapa kita perlu jaga hubungan kita dengan Allah.Semua itu dalam satu linkungan dan keadaan iaitu beriman.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama