Manisnya Alasan Kita Beratnya Ditanggung Orang

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

MANISNYA ALASAN KITA BERATNYA DITANGGUNG ORANG.Panas terik.Kurang angin.Sangat membuat kita berasa rimas.Selain rimas kerana cuaca,rimas juga dengan perangai manusia yang hobinya memberi sebanyak alasan yang boleh.Boleh mahu memberi alasan.Wajar-wajar sahaja hidup ini ada alasan.Allah SWT pun ada alasan yang tersendiri mengapa DIA hidupkan kita di dunia ini.Di alam yang penuh nikmat dan indah ini.

Ada alasan baik.Ada alasan tidak baik.Ada alasan yang memang betul-betul alasan bererti tidak berbohong dan ada alasan cuma alasan.Kalau kita dengar alasan daripada orang bukan bererti alasan itu sengaja direka atau bertujuan untuk mengelak.Walaupun sebenarnya ada yang beralasan untuk mengelak.

Beralasan atau berterus terang.Ramai memilih untuk beralasan kerana berterus terang itu tidak mustahil menimbulkan lebih banyak isu dan memperpanjangkan lagi masalah yang sedia ada.Baiklah.Kita akan memberi alasan berdasarkan situasi yang kita sedang hadapi atau terpaksa lalui.Rata-ratanya begitu.Ada masa orang percaya dengan alasan kita.Adakalanya pulak orang sudah malas mahu percaya.

Salahkan beralasan atau memberi alasan.Tidak jika alasan yang kita beri itu tidak menyusahkan orang lain.Jangan sampai manisnya alasan kita beratnya ditanggung orang lain.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kebanyakan nya beralasan sebab nak menjaga hati huhu

    BalasPadam
  2. alasan biar kena pada keadaanya. Betul, jangan sampai susahkan orang lain

    BalasPadam
  3. BANYAK SANGAT ALASAN TAK MASUK AKAL LA NI

    BalasPadam
  4. kalau banyak beralasan sangat, kadang2 malas nak layan...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama