Israk Mikraj

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

ISRAK MIKRAJ | Allah SWT yang memilih Dan menaikkan kedudukan Baginda Rasulullah SAW. Baginda menjadi yang terakhir. Menerima wahyu untuk disampaikan kepada ummat.Hinggalah ke hari ini, akhir zaman tiada yang benar dan menuju jalan Allah SWT selain mengikut apa yang telah baginda sampaikan. 

Related Image
ISRAK MIKRAJ

Maha Suci Allah yang telah menjalankan hamba-Nya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haram (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Jerusalem), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” ( Surah Al Israa’: 1)

Bersyukurlah atas nikmat Islam dan iman. Dalam kelangsunggan hidup di akhirat zaman ini banyak ujian iman Allah SWT beri kepada kita hamba-hamba-Nya. Andai menanti seruan  sebenarnya setiap seruan itu ada dalam Al Quran maka carilah.Sekiranya menunggu hidayah..cuba tanya pada diri sendiri sudah dibuka pintu hati sendirikah untuk berubah ke arah lebih baik. 

Sudah tidak banyak waktu untuk kita sebenarnya. 

Sekian

#sama-sama mencari redha Allah SWT 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama