Melawan Arus Sesuai Keadaan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

MELAWAN ARUS SESUAI KEADAAN |Perumpamaan mudah dan ringkas .. .. "Bila semua orang menuju ke barat dan kita sendiri atau cuma hanyak beberapa orang dan kelompok kecil menuju ke timur..pastinya ia buka satu perkara mudah dan tidak ringan juga kaki melangkah.Majoriti boleh sahaja melenyapkan minoriti.Tidak mustahil kerana tekanan kita terheret sama menuju ke barat".

Ada detiknya kita mesti ikut arus,dan ada waktu-waktunya kena bulatkan hati dan keraskan kepala tekad untuk melawan arus."Arus" yang PC maksudkan adalah "keadaan atau situasi" ketika itu..maksudnya situasi semasa.Persoalannya perlukah kita melawan arus?.. Ya.Mengikut kesesuaian keadaan yang paling dan sangat-sangat penting.Mesti berani pun ya juga.

Apabila berada pada satu keadaan yang ramai manusia suka dan berasa bahagia berada dalam keadaan sebegitu..sedang kita tahu Allah swt tidak suka..nah di sinilah perlu kita melawan arus sesuai keadaan.Risiko dipinggirkan,dicaci,diperli dan tidak mustahil disisihkan itu sangat besar dan tentunya ada.Biar terlihat seperti kera sumbang daripada seperti monyet dapat bunga.Asal kita tahu apa yang mahu kita lakukan.InshaAllah baik-baik sahaja nantinya.Aamiin.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kadang2 melawan arus ni buat kita jadi lebih kuat!

    BalasPadam
  2. kdg2 x semestinya yg majoriti tu betul..

    BalasPadam
  3. Yes kadang kala yang ramai terikut ikut, kalau itu salah dalam syariat tak perlulah kita terikut sekali kan.. Nauzubillah

    BalasPadam
  4. Strange "water hack" burns 2 lbs in your sleep

    At least 160 thousand women and men are using a simple and SECRET "liquid hack" to lose 2 lbs every night as they sleep.

    It's easy and it works every time.

    Here's how you can do it yourself:

    1) Take a drinking glass and fill it half the way

    2) Now follow this strange HACK

    and you'll be 2 lbs thinner the very next day!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama