Kalau Nak Sihat

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

KALAU NAK SIHAT |Sihat itu nikmat.Mahal dan sangat-sangat berharga.Itulah sihat pemberian daripada Allah SWT.Biarpun nikmat sihat itu sementara,tetapi sementara yang mesti dihargai dan disyukuri sentiasa sebelum nanti Allah SWT tarik sedikit demi sedikit kembali gantikan dengan sakit yang berselang seli.

Dalaman mahupun luaran.Sihat itu kalau boleh biarlah dalaman dan luaran.Pada keseluruhan tubuh kita baik fizikal yang terlihat pada pandangan luaran dan organ dalaman..sebolehnya dijaga dan dirawat dengan penuh rasa berterima kasih pada Allah SWT.

Kalau nak sihat sebenarnya ada banyak cara.Baik cara selamat atau cara yang berbahaya.Namun terkadang cara yang berbahaya lebih menjadi pilihan kerana tidak memerlukan tempoh masa yang panjang atau lama untuk bertindak balas walau mungkin kosnya lebih besar(mahal).Namun begitu risikonya adalah tinggi dan besar.

Kalau kita ada haiwan peliharaan.Ada tumbuh-tumbuhan.Menjadi tanggungjawab kita memastikan haiwan peliharaan dan tumbuh-tumbuhan yang kita tanam itu sebolehnya sentiasa hidup sihat dan subur.Bagitu juga pada diri kita sendiri.Kita sendiri bertanggungjawab berusaha menjaga kesihatan sebaiknya.

Kalau nak sihat,kurangkan makan makanan yang kita gemari dan sedap-sedap..hehehe.Kalau nak sihat dalaman jaga hati.InshaAllah.

Sekian.

#moga Allah SWT tidak berpaling

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Sekarang byk produk kesihatan di pasaran. Kita kena hati2 bila nk membeli. Beli yg betul2 terjamin cara buatannya supaya tak memudaratka.

    BalasPadam
  2. Betul kena masa Aien tengah slowly recover ni. ^^ moga diberikan kesembuhan sepenuhnya

    BalasPadam
  3. JAGALAH KESIHATAN KERANA SIHAT DIRI KAYA SEBENAR

    BalasPadam
  4. Sejak berusia 30an ni banyak kesedaran jaga makan ntk sihat dalam n luar. Kesedaran awal tu pnting.

    BalasPadam
  5. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Well over 160000 men and women are hacking their diet with a easy and SECRET "water hack" to burn 2 lbs each night as they sleep.

    It's effective and works on everybody.

    Just follow these easy step:

    1) Go get a glass and fill it with water half full

    2) Now learn this weight loss HACK

    so you'll be 2 lbs lighter as soon as tomorrow!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama