Fakta Dan Dusta

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

FAKTA DAN DUSTA | "DAN" atau "ATAU" ada bezanya."ATAU" itu lebih ringan berbanding "DAN".

Fakta dan dusta ini seperti air mutlak yang dicampurkan dengan tanah. Betul ianya masih tetap boleh membersihkan najis mughalazah(najis berat)..maksudnya ia tetap mesti dibasuh lagi dengan enam kali air mutlak. Benar tetap benar. Salah tetap salah. Bila dicampur boleh jadi fakta boleh jadi dusta dan boleh jadi tidak jelas. Pastinya jadi masalah. 

Fakta dan dusta bila jalan seiring boleh buat manusia mereng. Keliru. Bercelaru.Seumur hidup PC ada atau pernah tak dusta.. Ada dan pernah walau niat nak jaga perasaan banyak pihak*jangan tiru😜*.kikikiki. 

Terkadang manusia lebih menyukai dusta berbanding fakta.Barangkali untuk menutup sesuatu yang mahu ditutup. Namun masih ramai yang berminat dengan fakta kerana boleh jadi ianya mampu mengembalikan satu senyuman kecil yang sudah sekian lama tidak terukir. 

Sekian. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Tapi kadang2 auta lebih seronok dari fakta... huhuhu

    BalasPadam
  2. kita suka baca fakta untuk bezakan yang dusta...gituuuu hahaha

    BalasPadam
  3. Saya lebih suka dgn mereka yg gemarkan fakta walaupun adakala cara penyampaian atau teguran mereka buat kita terasa perit, berbanding yg manis dgn kata2 pujian tapi terkandung dusta. Ada ustaz pernah kata, dusta dalam dunia akhir zaman ini menjadi bahan komoditi yg paling menguntungkan.. wallahualam.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama