Terpukul Diri Sendiri..Insaf

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

TERPUKUL DIRI SENDIRI..INSAF |Risau bila orang tak suka pada kita.Risau bila macam orang tak hargai kehadiran kita.Risau bila kehadiaran kita tidak disambut dengan kehangatan sebaliknya dingin semata-mata.Terlalu banyak yang dirisaukan walau kadang tidak perlu pun untuk dirisaukan.Meletakkan rasa risau pada tempat dan masanya juga itu penting.

Jujur,PC juga hanyut kerana banyak risaukan urusan dunia.Hingga kalau ditimbang pun beratnya masih sayang dan cinta pada dunia lebih.Allahu.Banyak impian.Banyak niat.Banyak sangat.Apatah lagi tanggungjawab,banyak sangat.Ada yang seiring antara kata-kata dan perbuatan.Tidak kurang yang cuma dibibir sahaja.SubhanaAllah.Allahuakbar.

Terpukul diri sendiri..insaf..

Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.
As-Saff 61:3

Kalau mungkin sebelum ini ada cuma bercakap tapi tidak melakukan seperti apa yang dicakapkan..moga ianya boleh mula dilakukan supaya seiring antara lisan dan perbuatan.Jangan lagi anggap mudah,cakap tanpa lakukan apa-apa.Kalau risau orang tak suka kita..seharusnya lebih risau kalau Allah swt benci kita.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. XMENGAPA TIDAK SEMUA MENYUKAI KITA ASAL KITA MMG SEORANG YG TAHU DIRI N TAKWA KPD YG ESA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak PI.Itulah yang utama.Dalam agam pun dulukan jaga hubungan dengan Allah swt kemudian baru jaga hubungan dengan sesama insan dan makhluk.

      Padam
  2. betul tu pc...insaf juga baca entri ni...banyak sangat hal dunia yang terlalu merunsingkan berbanding hal akhirat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. PC pun kadang berlebih fikir urusan dunia ni.Allahuakbar.

      Padam
  3. Betul tu PC.. Kak Sue pun kadang dok risau memikir kenapa orang tak suka, kenapa orang dingin padahal kita dah layan baik, tak ada buat salah pun. Tapi bila pikir balik.. biarlah apa orang nak anggap atau macam mana nak layan kita.. janji Allah tau hati kita, janji kita jaga Allah.. InsyaAllah bila jaga Allah semuanya akan baik-baik aja.. hati pun tenang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul la kak Sue.KAdang pelik juga,kita tak ganggu orang..itu pun masih ada yang sakit hati..lebih parah bila ada orang tak suka pada perkara positif.

      Padam
  4. Setuju dengan PC. Kadang-kadang lebih fikir tentang tanggapan orang kepada kita. Sedangkan kita lupa tanggapan Allah kepada kita itulah yang perlu kita utamakan.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama