Ikut Kesukaan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

IKUT KESUKAAN | Mahu balasan kebaikkan lebih dan berganda..wujudkan kumpulan dan kelompok serta contohi yang cinta Allah SWT.Bayangkan macam ni..orang kalau dah cinta..cakap apa sahaja mesti ikut.Apa yang ditegah mesti tak dibuatnya.Apa yang disuruh ikut tanpa banyak soal jawab.Macam tulah bila cinta Allah swt.

Zaman sekarang lebih dahsyat cabaran segenap sudut.Tidak perlu duduk berkumpul di warung.Tidak perlu ketuk tingkap dan pintu jiran sebelah.Tidak perlu jerit-jerit suruh orang lain berkumpul.Banyak kumpulan sembang boleh diwujudkan melalui media sosial.Yang baik ada.Yang kurang baik melambak.

Sekarang kalau sebut berjamaah tu..tidak semestinya duduk ramai-ramai atau berkumpul di mana-mana.Duduk seorang diri pun sebenarnya sedang berada dalam kumpulan tertentu.

Pilihlah ikut kesukaan.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

7 comments:

  1. Betul tu.. yang mana selesa.. Ada je caranya untuk berduskusi perkara ilmiah.. Janji kemahuannya ada..

    ReplyDelete
  2. Cakap tentang kumpulan sembang,berpuluh kak ana ada. Ada yg boleh dtgkan pahala ada yg sebaliknya. Pandai2 lah kita bawa diri ke arah yg baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita boleh pilih..pilih yang terbaik untuk diri kita kan kak.Setuju.

      Delete
  3. Kalau kat kebun pun wak tak rasa keseorangan.
    berkumpul dengan jemaah yang ditanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah macam sahabat ye Wak..dah sebati dengan jiwa berkebun.

      Delete
  4. Betul tu.. yg penting apa yg kita suka dan tak mengganggu orang lain atau buat perkara2 yg menyalah. Masing2 boleh memilih jemaah yg dirasakan selesa sekarang ni.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.