Cuba Fikir Jauh Sedikit

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

CUBA FIKIR JAUH SEDIKIT | Akal yang Allah SWT anugerahkan pada manusia itu satu nikmat dan ujian juga sebenarnya.Nikmat kerana hanya manusia yang ada otak dan akal.Ujian bila manusia tidak menggunakan akal yang dipinjamkan dengan sebaik-baiknya.

Pertimbangan akal banyak diperlihatkan melalui tindakkan.Begitu juga melibatkan perasaan kita banyak juga ditunjukkan dengan perlakuan.Justeru yang melihat setiap perilaku itu adalah melihat hasil atau keputusan akhir setelah difikirkan atau dipertimbangkan dan diputuskan oleh kehendak diri.

Menjangka masa hadapan itu boleh sahaja kerana dalam jangkaan itu ada target kita.Nak begitu..nak begini..mudah katanya ianya adalah impian atau cita-cita..tidak pun harapan..kerana daripada situ bercambahnya banyak usaha dan doa-doa.Justeru,cuba fikir jauh sedikit.

Ya,cuba fikir jauh sedikit yang baik-baik.Di mana kebaikkan atau kesan kebaikkan itu kalau tidak diri sendiri kecapi..barangkali boleh dinikmati oleh keturunan kita serta orang lain juga satu masa kelak.Apa salahnya kan.Dan mungkin ianya menjadi bantuan kita satu masa kelak.

related image
Cuba Fikir Jauh Sedikit

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul. Kadang-kadang kena fikir jauh sikit kalau bukan untuk diri sendiri. Fikirkan juga untuk generasi akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat kerana kalau tidak kita siapa lagi kan kak.

      Padam
  2. Setuju PC.. Kak Sue kadang pun jauh mikirnya untuk perbaiki lagi diri dan keluarga walau dari segi apa pun..

    BalasPadam
  3. ye, kena banyak fikir jauh sikit supaya apa tindakan yang kita akan buat sekarang ni lebih rasional..

    BalasPadam
  4. Setuju.. fikir jauh termasuklah fikir ttg akhirat sblum melakukan sesuatu perkara. Baik buruk kita terima di hari pengakhiran kelak.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama