Boleh Jadi... Tapi Belum Tentu Juga

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

BOLEH JADI .. TAPI BELUM TENTU JUGA | Logiknya bila membina istana pasir walau sebesar dan seindah mana pun... Bila dihempas dek ombak.. Lebur juga.. Itu logik difikiran dan pandangan manusia.. Tidak melihat cuma sekadar membayangkan pun sudah tahu kan... kannnn..tapi belum tentu juga ianya terjadi kerana boleh jadi sahaja ianya tetap teguh kerana Bangunan yang dibina teguh pun boleh dihanyutkan ombak.. Ombak itu perantara dan sebab. 

Macam ni..mudah dan ringkasnya.. 

Boleh jadi dijangka hujan ribut.. Tapi belum tentu lagi kalau Allah SWT berkehendak cuaca indah sepanjang hari kan.. 

Boleh jadi pelbagai yang dirancang..  Tapi belum tentu setiap satunya terlaksana seperti yang dimahu kerana kebaikkan atau susunan paling rapi adalah dalam izin-Nya juga. 

Paling bahaya dan mesti dielakkan adalah.. Boleh jadi apa yang dimahu mudah didakap..senang didapat..tapi belum tentu juga berkat kesemuanya.. Jujur,PC rasa takut bab ni.Biarpun berjaga-jaga.. Kalau nak buat silap sekejap sahaja.. Takut-takut tidak rasa bersalah buat salah. Nauzubillah. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

9 comments:

  1. Betul tu.. kdg2 walaupun makanan sudah di tangan pun belum tentu rezeki masuk mulut kita juga. Itu yg saya pun risau klu bab amal ibadah.. risau klu2 tak diterima, Allahu... terima kasih atas peringatan utk renungan ini PC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.Kadang rasa buat dah betul dan sempurna ..tapi pada penerimaan Allah belum tentu.

      Delete
  2. betul tu pc...kena jaga2 dengan rezeki yang kita dapat, koreksi selalu, berkat ke tak berkat sumbernya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebut tentang berkat..boleh buat hati gelisah.Takut sebenarnya.

      Delete
  3. Betul tu PC. Kadang-kadang yang dah digenggam pun boleh terlepas.

    ReplyDelete
  4. Sangat setuju..benda boleh jangka tapi Allah yang menentukan,,

    ReplyDelete
  5. Awesome article. Enjoy the power to create and control people in a virtual world where there are no rules with sims 4 news– On Xbox One, PS4 and PC.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..