Lidah Yang Sudah Terbiasa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

LIDAH YANG SUDAH TERBIASA | Menyumbang deria rasa itulah lidah selain kulit melalui sentuhan. Manis. Masam. Pedas. Pahit. Hilang nikmat andai Allah SWT tarik deria rasa tersebut. Bila tidak sihat selera makan berkurang.. Deria rasa tidak berfungsi dengan baik pun sudah merisaukan hati sendiri. Allahu. Maka Bersyukurlah. 

Kenapa ada selera. Kenapa sanggup ulang menu yang sama. Kenapa setia dengan satu atau dua tempat makan yang serupa.. Kerana lidah yang sudah terbiasa. Sudah serasi dan sudah juga kena dengan keinginan yang dicari-cari.Kalau dah rutinnya makan belacan.. Ke mana-mana pun tetap mahukannya. Kalau dah dibiasakan dengan nasi.. Gantilah dengan salad atau roti.. Meronta-ronta hati separuh mati mahu nasi. Begitulah ibaratnya.Mahu sentiasa yang sama. 

Begitu juga bila lidah yang sudah terbiasa menyebut perkataan yang baik-baik.. Sudah lazim dengan kalamullah.. Sudah rutin dengan zikrullah.. Tidak perlu dipaksa dan tidak perlu dipura-purakan InshaAllah terjadi dengan sendirinya. Justeru tidak hairan juga bila lidah yang sudah terbiasa dengan kata-kata kesat dan kotor.. tidak menyebutnya terasa seperti tidak puas. Bila mahu berubah bukan tidak boleh tapi atas mahu dan usaha diri sendiri. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT  

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama