Boleh Pilih

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BOLEH PILIH | Bila berbelanja barang keperluan.. boleh cerewet sedikit untuk kepuasan dan mencari kualiti paling baik. Bukan cerewet banyak tidak boleh.. Tapi risau bukan sahaja susahkan diri sendiri.. dalam masa sama susahkan orang lain juga. Parah!!! 

Allah SWT sangat-sangat baik dan sangat-sangat mengerti akan hamba-NYA yang sentiasa suka memilih.Justeru mengapa banyak urusan dan hukum dilonggarkan mengikut kesesuaian tertentu lebih-lebih lagi ketika timbulnya situasi darurat. 

Boleh pilih maka buatlah pilihan yang terbaik. Salah satu cara nak yang terbaik minta padaNya sungguh-sungguh dan jangan bosan. Allah SWT sentiasa izinkan kita buat pilihan kerana hujungnya telah terlebih dahulu dimaklumkan. Nikmat atau azab. Allah SWT tidak zalim. Jauh sekali mengugut. 

Mahu atau tidak. Terima atau tolak. Telan atau ludahkan. Ambil atau kembalikan(buang).Teruskan atau berpatah balik. Gunting atau cantum(jahit).Semuanya boleh pilih..dan ianya juga adalah satu persaingan. 

Related image
BOLEH PILIH | Google image 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

15 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. alhamdulillah, terima kasih atas perkongsian. sangat bermanfaat untuk saya ^_^

    BalasPadam
  2. kanan atau kiri. atas atau bawah. nak jahat atau nak baik. sebenarnya kita yang decide kan kak PC?

    moga kita sentiasa dapat memilih yang baik baik aamiin. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kita boleh buat pertimbangan. Bila dah buat sebaik-baiknya pertimbangan kalau khilaf juga itu pasti Allah SWT nak ingatkan kita sesuatu.

      Padam
  3. kita buat pilihan, berserah kepadaNya selebihnya..

    BalasPadam
  4. betul tu PC.. Kita diberikan pilihan untuk memilih.. maka pilihlah yang terbaik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sangat-sangat. Pilih yang terbaik untuk kita dan diredhai oleh-NYA.

      Padam
  5. Hidup penuh pilihan. Setiap hari pun mula je buka mata dah ada pilihan yang kena dibuat. Moga pilihan yg kita pilih itu yg terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak. Celik je mata kita dah kena buat pilihan. Aamiin. Moga setiap pilihan kita itu dengan campurtangan Allah SWT.

      Padam
  6. kita banyak pilihan dan perlu bijak memilih.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama