Bloglist Itu Penting

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

BLOGLIST ITU PENTING |Biar betul.Betullah.Mana ada main-main.Eh,bloglist kalau banyak sangat boleh buat loading blog kita lambat la..tahu tak..ya,tahu sangat-sangat.Tapi lebih berat hati kalau tak letak bloglist pada sidebar blog.Bukankah itu juga antara banyak cara untuk kita menghargai dan mengikuti update terkini daripada sahabat-sahabat blogger kita.

Awasan/berjaga-jaga.Kenapa PC cakap bloglist ni boleh dikatakan sebagai satu awasan atau tindakan tak pun langkah berjaga-jaga..ini berdasarkan pengalaman PC sendiri sebenarnya.Masuk ke dashboard..sedang Reading list boleh terpapar tapi sayang scroll bar pula buat hal tidak boleh up and down..di sinilah mula dan timbulnya masalah.Tidak dapat mengikuti rakan blogger di dashboard..sedang masih ada bloglist bukankah itu meredakan sedikit kesedihan,kemurungan dan kejengkelan yang bersarang dihati dan difikiran.Berhuhuhuhuhuhu la PC.Entah sampai bila,PC cuma dapat menziarahi sahabat blogger yang tersenarai pada bloglist PC sahaja.Sedih dan maaf sangat-sangat ya.

Melepas rindu paling pantas.Nak tengok apa yang terkini perkongsian daripada sahabat blogger..tuju terus di bloglist.Terutama bila dalam keadaan yang singkat dan suntuk.Dan bila kuota semakin menyusut.Mahu tidak mahu masalah kuota dan coverage memang tidak dapat PC nafikan terutama bila berada di kampung..di kampung memang banyak masa tertumpu pada keluarga pun sebenarnya kalau PC..namun bila ada sedikit waktu senggang rasa mahu menjenguk blog itu bercambah dan menebal.Maka bloglist lah PC terjah dulu.

Kesimpulannya..biarpun bloglist itu penting...bukan bererti blog-blog yang tidak berada di bloglist itu tidak penting dan boleh dipandang remeh..Jangan!!!.jangan sesekali.Semuanya sama penting dan sama-sama mesti dihargai setiap satunya.Setiap satunya ada nilai keistimewaan yang tersendiri.Ada cara penyampaian yang unik dan memberi kesan pada PC dan kita semua.Hargailah.

related image
Bloglist Itu Penting

#sama-sama mencari redha Allah SWT



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

26 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Setuju dengan PC, for SA bloglist memang penting..tapi SA akan update setiap bulan..mana yang x update lama tu SA akan tukarkan dengan yang baru..supaya adil kan...silaturrahim perlu di jaga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. PC pun belum update lagi bloglist PC..Allahu. Betul tu adil pada sahabat-sahabat blogger.Itu yang kadang terlepas pandang.

      Padam
  2. Selalu tengok bloglist mostly jarang update. 1 year ago pun ada 😂 Tapi Kak PC sempoi selalu singgah Blog Syaza. Terima kasih Kak 😍🥰

    BalasPadam
    Balasan
    1. InshaAllah kalau Kak PC sihat.. Laptop tak meragam.. Sampai ke blog kawan-kawan termasuklah blog Syaza.
      Sama-sama Syaza :)

      Padam
  3. alamak.
    aida lom update bloglist kat blog tu.
    but still aida klik. masih blogwalking di situ.

    punca utama aida is Reading List. sib baik ok.
    another punca blogwalking aida adalah fb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bloglist kemudian reading list..bila laptop meragam.. Tak boleh scroll reading list bersyukur sangat ada bloglist.

      Padam
  4. Kalau blog Sis dr dulu sampai sekarang memang takde blog list..Sis rajin baca di reading list..ikut masa yang Sis ada, kalau tiba masa stop, memang tak dapatlah nak scroll lagi untuk BW ...
    Terima kasih PC masukkan blog Lin dalam senarai ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah satu nak ringankan loading blog kalau tak silap PC adalah tak perlu bloglist.. Kalau nak juga minimumkan. Tapi PC memang letak.. Untuk persediaan Dan Memudahkan BW.
      Sama-sama Sis.. :)

      Padam
  5. sy ada bloglist n letak link blog kwn2 yg nak bertukar blog link dgn sy je. kira mcm win-win situation. kpd yg dah lama x update terpaksa sy buang sbb nak bagi ruang kpd blogger aktif je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Mudah nak BW pun ye juga Cikgu. Selain Memudahkan Cara Kalau timbul masalah.

      Padam
  6. Ada bloglist akan mudah nampak ada post baru kan PC.
    Phew! panik jugak tu kalau reading list tak berfungsi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang panik MrsA. Termenung dibuatnya. Dugaan.

      Padam
  7. Semoga terus maju dlm blogging...kalau x keberatan cikguzim nak join bloglist juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. InsyaAllah. Moga semuanya blogger mahu dalam burungnya masing-masing. Alhamdulillah PC dah masukkan blog Cikgu dalam bloglist PC.

      Padam
  8. Pada mama Bloglist mmg.sgt penting

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Lagilah bila ada masalah tak terjangka kan mama.

      Padam
  9. kak ana letakkan blog2 pilihan di blog list salah satunya Perdu Cinta lah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kak Ana.. Begitu juga blog kalau Ana ada dalam bloglist PC.. :)

      Padam
  10. Setuju. Kadang-kadang, kawan yang xde blog, buka blog kita, sebab nak rujuk blog list blog orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan. Memudahkan orang lain juga. Alhamdulillah.

      Padam
  11. saya tidak mempunyai bloglist..

    sedih juga kerana tidak mampu blogwalking begitu banyak

    BalasPadam
  12. bloglist tu bukan sekadar untuk baca cerita terbaru rakan2, tapiu sebagai tanda terima kasih atas sokongan mereka. Tq PC selalu singgah blog kak ana.

    BalasPadam
  13. betul tu kak PC. bloglist sangat penting! saya sebenarnya jenis yang blogwalking melalui bloglist. jarang sangat melalui reading list.

    tak semestinya saya blogwalking bloglist saya sahaja tapi bloglist blogger lain pun saya terjah juga (depends on tajuk menarik hati ke idok) haha. so, bloglist ni memang sepatutnya ada pada setiap blog :)

    BalasPadam
  14. Bloglist penting sebagai tanda penghargaan dan juga memudahkan untuk blogwalking.. Selain dari komen yang ditinggalkan, bloglist tu juga sangat emmbantu sebenarnya..

    BalasPadam
  15. setuju. cuma skrang x update hehe.. yang
    kawan2 yang lama menyepi pun masih dalam bloglist.
    kena ambil masa kemas kini..

    BalasPadam
  16. betul tu bloglist sngt penting.. tq akak, nama sy ada dlm bloglist akak.. syg akak!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama