Sahaja Bermusafir Kerana Allah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SAHAJA BERMUSAFIR KERANA ALLAH |Cuti sekolah telah pun bermula.Ada ibu bapa yang masih bekerja..dan ada juga ibu bapa telah mula bercuti..di ketika ini ada juga yang telah mula membuat pergerakkan untuk pulang ke kampung atau melancong ke luar negara bersama keluarga.Ada jugakan yang gemar memilih menyambut Syawal di luar negara sambil bercuti.HAK masing-masing.Terserah.

Pulang ke kampung ketika masih berada dalam suasana berpuasa menjadi satu cabaran besar biarpun dibolehkan tidak berpuasa ketika sedang bermusafir..namun wajib qada!.Lebih-lebih menghadapi perjalanan yang jauh disamping mengmbil masa berjam-jam lamanya.Laluntas yang sibuk.Masing-masing mahu cepat..hilang sabar itu bukan satu yang mustahil justeru mungkin memilih memulakan perjalanan waktu malam itu lebih baik atau lebih menjadi pilihan.

related image
Sahaja Bermusafir Kerana Allah | Google Image

Niat yang baik inshaAllah bantu dan permudahkan.Mulakanlah bacaan doa yang sewajarnya sebelum memulakan perjalanan.Sebelum mula bermusafir.Jamak dan qasar solat ketika diperjalanan supaya perjalanan kita lebih diberkati.Doa,memandu dalam keadaan sabar..selebihnya tawakkal la kepada Allah.

#sama-sama mencari redha Allah SWT
#senyumlah sikit 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. BERMUSAFIR DGN REDA ALLAH MOGA SELAMAT SEMUANYA

    BalasPadam
  2. Semoga sentiasa selamat di sepanjang perjalanan

    BalasPadam
  3. Semoga dipermudahkan dan diberi kelancaran perjalanan agar selamat sampai ke destinasi yg dituju buat semua... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama