Bila Kerana Allah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

BILA KERANA ALLAH

Niatkan kerana Allah
Walau asalnya mungkin kerana tuntutan dunia
Demi mahu menjaga
Untuk sentiasa dihargai adanya

Manusia biasa
Tergelincir niat itu biasa
Tersasar matlamat tidak pelik
Aneh?! ..tidak langsung
Kerana manusia
Jiwa dalam hatinya ada niat berbeza

Kaji semula
Cari jalan pulang
Jangan berterusan menyimpang

Bila kerana Allah
Rasa sakit itu sekejap
Rasa marah itu macam sengatan lebah
Rasa sesak itu sekejap terbang

Bila kerana Allah
Jiwa kan sentiasa tenang
Fikiran selalu lapang
Tenang dan lapang bukan calang-calang

Bila kerana Allah
Manisnya lebih manis
Moga lagi-lagi manis nanti di SANA

related image
Bila Kerana Allah  | Gambar Google

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

12 comments:

  1. Betul PC, dalam usia akak begini perkara pahit yang dilalui kena redha, tarik nafas dalam2 dan fikirkan bahawa segala yang berlaku dengan izin Allah.. Dia Maha Mengetahui.. Kita hanya usaha, doa dan tawakkal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak..sama pun PC macam tu juga kak..apa yang baik kita teruskan..kenang sebagai satu yang indah dan manis...mana yang pahit dan menyakitkan kita campak sejauh-jauhnya dan jadikan sempadan..

      Delete
  2. Kunjungan perdana.. salam kenal ya kak.. blog nya bagus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi singgah.Moga ada kebaikkan yang dapat diambil ya..aamiin.

      Delete
  3. Benar sekali...
    Bila mana semua kerja niat kerna ALLAH, insyaAllah semuanya akan jadi baik-baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin..walau uterkadang niat terseliuh kan Sis..PC sendiri pun kena sentiasa ingatkan diri dan betulkan niat.

      Delete
  4. Walau pun urusan duniawi
    kita niatkan segala urusan kita kerana-Nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebolehnya kan Pakcik..walau macam PC sering juga lupa..

      Delete
  5. Betul tu PC.. bila semuanya kerana Allah, InsyaAllah lebih tenang dan semuanya baik-baik aja kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah kak..secara tak langsung bila ada dugaan kita agak mudah nak pujuk hati kita yang marah atau sedih.

      Delete
  6. semalam akak mcm dh jd org putus asa,,, byk yg akan dibebankan nanti.... keje mcm menggunung ja tgu akak... semua org tgu akak habis belajar nk bgkan keje pd akak... akak mcm stress ja... akak rasa nak bhenti keje! tp pagi ni akak buang semua tu! Jgn pk apa nak jadi, buat ja, jalan terus... semua Allah dah susun.... Thanks for sharing PC.... buat la kerana Allah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la kak...kadang kita sentiasa ada rasa begitu..PC pun kak ada rasa waswas dan rasa terbeban walau belum pun PC lakukan..sedangkan tidak siapa yang boleh menelah bantuan Allah kan kak...inshaAllah akak boleh lakukan..dan inshaAllah setiap kerja dan tugasan akak Allah permudahkan..aamiin.

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..