Sebulan Ramadhan Itu Belum Mencukupi

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SEBULAN RAMADHAN ITU BELUM MENCUKUPI | Mungkin Ramadhan ini menjadi lembaran baru dalam kehidupan kita.Permulaan menjadi seseorang yang lebih baik dalam beribadah dan menjadi hamba Allah.Mungkin juga Ramadhan ini menjadi landasan baru bagi sesetengah orang yang baru Allah izin kembali kepada fitrahnya manusia..bersih..suci.Ramadhan ini boleh jadi menjadi titik indah untuk diingati.

Sebulan ramadhan itu belum mencukupi.Apa pun proses itu lazimnya memerlukan waktu.Lebih berkualiti makan lebih lama penghasilannya.Macam itu jugalah proses muhasabah diri.Perbetulkan semula diri kita manusia..bukannya mudah..justeru tidak hairan mengapa ramai yang terkandas dipertenghan hijrahnya..dan terkadang yang asalnya molek pun boleh menjadi sebaliknya.
related image
Sebulan Ramadhan Itu Belum Mencukupi |Google Image

Ya,ramai yang mengambil kesempatan unutk berubah dan mengubah sempena Ramadhan..kerana keberkatannya..kerana limpahan rahmat-NYA juga di bulan puasa ini..namun sebulan itu belum mencukupi untuk jahit mana yang koyak,sambung mana yang putus,tampal mana yang berlubang dan cantum mana yang patah.Tidak menjadi masalah menjadikan Ramadhan titik pemula..tetapi jangan berhenti setelah Ramadhan melauhkan tirainya.Teruskan selagi Allah izin bernyawa.

#sama-sama mencari redha Allah
#senyumlan sikit

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In syaa Allah.
    Ramadan lebih banyak ganjarannya.

    BalasPadam
  2. Peluang Allah berikan tu tiada had masa kan PC, janji kita sedar akan diri kita sebagai hambaNya..

    BalasPadam
  3. Semoga terus istiqamah walau Ramadhan berlalu pergi..

    BalasPadam
  4. Ramadhan bulan yg kaya dgn nikmat dan ganjaran..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama