Macam Baru Semalam..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

MACAM BARU SEMALAM..

Perasaan kita manusia.
Eh macam baru semalam rasanya.
Meriah sambut tahun baru bersama-sama.
Sini sana gembira bercerita.
Bunga api banyak warna.
MACAM BARU SEMALAM sahaja.

Detik demi detik.
Hari demi hari bergerak.
Banyak warna dan lukisan mula dicorak.
Cerita datang dan pergi seperti ombak.

MACAN BARU SEMALAM..

Waktu yang pantas atau kita yang lambat.
Mungkin banyak yang menghambat.
Atau alasan yang sengaja dibuat-buat.
Taubat jangan pernah dilewat.

Setiap detik waktu yang dipinjamkan.
Jangan disia-siakan.
Ambil setiapnya satu peluang dan kesempatan.
Menjadi benar-benar insan.
Insan yang sentiasa menambat PERHATIAN TUHAN.

MACAM BARU SEMALAM..
dan
HARI INI..

RELATED IMAGE

#sama-sama mencari redha Allah SWT




14 comments:

  1. Salam April.. semoga bulan ini membawa lebih kebaikan buat kita semua.. aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin.InshaAllah.Moga semua dilimpahi rezeki yang berkat.

      Delete
  2. Dah April..semoga segala urusan dipermudahkan.

    ReplyDelete
  3. macam baru semalam je rasanya keindahan sahur dan iftar kini dengan izinNya kelak akan bersua lagi :)












    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak..alhamdulillah.Moga Allah SWT izinkan kita semua menemui lagi RamadhanNYA.

      Delete
  4. assalamualaikum Kak PC..terima kasih rajin melawat blog saya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mizi.Sama-sama.Terus success ya.Aamiin.

      Delete
  5. pejam celiik dah Mei pula kan..begitu pantasnya berlalu bagaikan mimpi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la Cikgu..nanti sekejap dah Mei.Moga semua urusan kita Alla lancarkan.

      Delete
  6. dunia akhir zaman ni memang cepat masa berlalu. kadang rasa mcm semalam padahal dah setahun berlalu. ni dah nak masuk ramadan sekali lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat-sangat kak.Sangat cepat.Rasa macam tak terasa pun dah berganti bulan..dah bertukar tahun..Allahu.

      Delete
  7. bak kata org Wakanda... how time flies ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kata orang melatah..opocot..hehehehehehe

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..