Tak Cakap Pun Boleh Tahu

TAK CAKAP PUN BOLEH TAHU
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


TAK CAKAP PUN BOLEH TAHU | Mahu mendapatkan maklumat sekarang ini sangat mudah.Cuma perlu rajin mencari sahaja.Hujung jari sangat.Namun begitu melalui cara lisan pun tidak kalah pantasnya tersebar segala ceritera.Semua ada.Asal pandai tapis.In sha Allah selamat dunia akhirat.Aamiin.

Biarpun teknologi menguasai..namun komunikasi secara lisan dua hala bagi PC sentiasa dan sangat penting.Lebih telus.Potensi tokok tambah itu setara baik penyampaian di sosmed mahupun lisan secara langsung melainkan membaca teks yang terkawal dan telah didraf sedari awal.

Ada orang bercakap itu hobinya.Ada orang bila perlu baru bercakap.Ada orang nak dengar sepatah perkataan pun susah.Ada orang tunggu jumpa "geng" baru panas enjin.macam-macam sangat telatah manusia.

Namun begitu ada sesetengah hal..tak cakap pun boleh tahu.Sedih.Marah.Runsing.Gembira.Setiap perubahan yang diakukan..yang dirasai dan yang berlaku boleh dikesan sebahagiannya.Mata itu jendela jiwa.Sedang tingkah itu pintu-pintu warna minda.


TAK CAKAP PUN BOLEH TAHU
GOOGLE IMAGE

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ADA YG BERAT MULUT HENDK BERKATA TAPI DLM DIAMNYA SEMPURNA SEADANYA

    BalasPadam
  2. betul ada orang tak cakap tapi kita nampak riak wajah dia

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum. Tahniah kerana anda telah menang segmen yg abam kie anjurkan. Untuk maklumat lanjut dan cara menuntut hadiah, sila layari http://www.zukidin.com/2019/02/keputusan-bloglist-exchange-segment-by.html. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam Cikgu .Alhamdulillah terima kasih.

      Padam
  4. kalau yg kita kenal rapat mungkin tak cakap pun boleh tahu tp kalau yg tak berapa rapat lebih baik komunikasi 2 hala..baru tak ada salah faham.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat.Bila dah rapat.Dia lain macam sikit pun boleh kesan.SSetuju..kalau yang biasa-biasa lebih baik berterus terang elak silap faham kan..

      Padam
  5. Itu lah ragam manusia...adakala tanpa berkata-kata pun mampu buat insan lain terasa...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama