Mahal Bila Ada Jiwa

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

MAHAL BILA ADA JIWA | Tin kosong.Ringan.Mudah bergerak walau sekadar dihembus angin yang perlahan.Tetapi bisingnya membingitkan pada pendengaran.Namun biarpun kosong,andai tahu manfaatkannya pasti menjadi satu yang bernilai dan tidak sia-sia.

Jasad yang sihat.Paras yang menawan.Penampilan yang menyenangkan.Namun dilisan penuh dengan kata-kata yang mematikan dan menjatuhkan..tiada semangat yang mekar dan membara membangkitkan.Ia menjadikan ada yang kurang disegenapnya.Terlihat layu dan sendu.Menjadi sepertinya bukan diri sendiri seperti yang diperlu.

Mahal bila ada jiwa.Pada seseorang manusia.Pada setiap kata-kata.Pada semua yang dilakukan perlu ada jiwa..ya,jiwa yang menghayati dengan sebaik-baiknya..sampai meresap kepada yang melihat,membaca,mendengar dan menerima.Allahu.Biar tidak terlalu manis..tidak mengapa tidak begitu pahit..paling penting tepat dan padat.Mahal atau berharganya sesuatu itu bila mana diberi disertai jiwa..dengan rasa.

Biarpun sesingkat waktu diberi dan diterima..selagi ianya ada jiwa..itu memadai untuk menjadi ingatan dan satu penghargaan.Manusia,berdoalah dengan jiwa..isi dengan rasa..inshaAllah mahal bila ada jiwa pada setiap apa yang diusahakan kita semua.

Mahal Bila Ada Jiwa

#sama-sama mencari redha Allah SWT
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama