Info Dan Ilmu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

INFO DAN ILMU | Info atau maklumat sangat penting kerana ia ibarat kunci untuk membuka mangga banyak hal.Namun begitu ilmu lebih penting kerana untuk mencari info terlebih dahulu memerlukan ilmu.Skill untuk mendapatkan info juga sangat penting.

Info sangat mudah diperolehi sedangkan ilmu perlu benar-benar dicari.
Dalam info belum tentu ada ilmunya.TETAPI dalam ilmu yang sahih itu mempunyai banyak info(maklumat)yang diingini.

Rujuklah pada tempat atau sumber yang betul-betul faham dan menguasi suatu hal atau urusan itu sebaik-baiknya supaya tidak kita menegakkan atau meneruskan apa yang subhah.

Memiliki atau menjadi yang pertama mendapat info atau maklumat tidak bererti hebat selagi mana info tersebut tidak diakui sah atau diakui kebenarannya kerana berbicara sesiapa pun boleh tetapi berlisan atas dasar fakta yang teguh tidak semua mampu lakukan.

Info Dan Ilmu


Info yang telus dikombinasikan dengan ilmu yang tepat menghasilkan fakta yang terpakai dan diakui.InshaAllah.Aamiin.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

10 comments:

  1. menacri ilmu tu satu kewajiban utk kita. tp biarlah merujuk pada tempat yang betul. sebab zaman sekarang ramai yang berguru dengan cikgu google je. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak Ana.Bahaya juga sebenarnya.Kena rujuk dan tanya betul-betul.Tapis sebaik-baiknya.

      Delete
  2. Tuntut ilmu itu fardhu ain.. Moga ilmu dan info yang disalurkan menjadi manfaat dan sumber pahala di akhirat nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin.Betul Husniey.Moga ianya sedikit sebanyak bantu kita nanti.

      Delete
  3. mencari ilmu tak kan pernah terhenti.

    ReplyDelete
  4. Kak Sue sendiri memang suka belajar.. apa-apa pun suka belajar walaupun kadang rasa macam dah tua dah.. hehehe..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..