Sedarlah..Allah SWT Memuliakan Manusia

SEDARLAH..ALLAH SWT MEMULIAKAN MANUSIA
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SEDARLAH..ALLAH SWT MEMULIAKAN MANUSIA | Kalau kita manusia tak perlu tengok,dengar sahaja pun cerita orang yang kurang baik rasa marah,benci dan jijik terus bercambah dalam hati.Untuk terima keburukkan orang lain tidak mudah.Persepsi kebanyakkan orang yang buruk itu akan terus buruk selamanya sampai mati.Kalau yang baik itu akan baiklah selamanya juga sampai mati.Sebenarnya tidak ada yang mustahil untuk sesuatu itu berlaku.Kebaikkan.Keburukkan atau kejahatan sangat subjektif.Sukar diramal.Boleh berlaku perubahan sedetiknya waktu bila Allah SWT mahu.

Sedarlah..Allah SWT memuliakan manusia.

Tafsiran Ayat ke-70 Surah Al-Israa'
Dan sesungguhnya Kami telah memuliakan anak-anak Adam; dan Kami telah beri mereka menggunakan berbagai-bagai kenderaan di darat dan di laut; dan Kami telah memberikan rezeki kepada mereka dari benda-benda yang baik-baik serta Kami telah lebihkan mereka dengan selebih-lebihnya atas banyak makhluk-makhluk yang telah Kami ciptakan. 

SEDARLAH..ALLAH SWT MEMULIAKAN MANUSIA

Tidak terhitung nikmat yang telah kita terima daripada Allah SWT.Tersangat banyak pemberiannya kepada kita biarpun baik dalam sedar atau leka telah banyak juga kita manusia mengingkari setiap suruhanNYA dan menghalalkan setiap laranganNYA.Allahu.

Malu.Sungguh-sungguh tebalkan rasa malu supaya kita manusia sedar diri selalu.Menginsafi setiap apa yang telah berlaku dan berlalu.Sempurna itu bukan milik kita namun akal dan ilmu yang sedikit jadikan peluru menyerang hawa nafsu.Matlamatnya agar kita manusia yang sentiasa Allah SWT muliakan tidak terjerumus dan terlantar ke lembah kehinaan.Aamiin.Salam Jumaat pertama di tahun baru 2019.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 






PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam Jumaat kak PC. Allah memuliakan manusia, namun manusia sendiri menjatuhkan diri mereka sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.Manusia sendiri yang hantar diri ke tempat yang kurang tepat.

      Padam
  2. Salam Jumaat kak pc.. Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk kepada kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin..jangan berhenti berdoa supaya Allah sentiasa bimbing kita..

      Padam
  3. Kena banyak bersyukur dan beristighfar

    BalasPadam
  4. alhamdulillah.. sentiasalah kita bersyukur..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin..moga lebih rezeki bila sentiasa bersyukur.

      Padam
  5. Subhanallah byk sungguh kurniaan allah pada kita

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama