Musuh Sentiasa Mencari....

MUSUH SENTIASA MENCARI....
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


MUSUH SENTIASA MENCARI.... | "Buat baik berpada-pada..buat jahat jangan sekali-kali".Buat baik ni macam sabar..tiada had.Namun kena berhati-hati jangan sampai orang ambil kesempatan.Buat jahat memang sangat ditegah..namun kita manusia biasa..bila sudah melakukan khilaf..carilah pintu taubat.Manusia boleh berubah.In sha Allah.Biarpun berkali-kali lakukan kejahatan di masa silam.

Jernihnya aura hati itu mahal.Susah sangat nak dapat.Susah juga nak capai.Bukan sahaja bila buat hal buruk dibenci..malahan ada ketikanya berbuat kebaikkan juga menjadi satu masalah dan menimbulkan rasa tidak selesa pada orang lain.

Syurga itu untuk semua orang.Neraka juga untuk semua orang.Awak.Saya.Mereka.Kita.Buatlah kebaikkan sama-sama..selebihnya biarlah Allah SWT nilaikan apa dan berapa selayaknya terima ganjaran.

Ketulusan hati.Keikhlasan.Sukar dinilai biarpun melaksanakan hal yang serupa.

Manusia akhir zaman semakin aneh.Bila mula tidak selesa dengan kebaikkan..segera perbetulkan haluan hati.Jangan memusuhi.Jangan jadi musuh.Lebih parah hujungnya dimusuhi.

Musuh;

Alasan.Musuh yang paaaaaaaling dekat,ada pada diri manusia  itu sendiri iaitu N A F S U.Niat Akan FAIL Sukarkan Urusan.Banyak alasan dicipta.Begitu begini.Tewasnya manusia maka tertawalah syaitan atau iblis.

Kelemahan.Musuh sering mencari kelemahan pihak lawan atau sasarannya.Setiap gerak geri diperhati.Apa yang paling musuh suka adalah bila mana pihak lawannya  membuat silap.Maka semakin tinggi dan tebal peluang yang ada.

Insan disekeliling.Insan yang dekat dengan sasaran ibarat umpan yang murah tapi berkualiti dan mendatangkan hasil lebih cepat.Lebih-lebih lagi jika mudah termakan dengan hasutan,pujuk rayu dan ugutan.Sangat berbahaya.

Musuh Sentiasa Mencari....

Kita tidak mampu membuat imbasan baik atau jahatnya seseorang itu sehinggalah dia menunjukkan keperibadiannya."True colour" itu bakal menjawab.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. BERBUAT KEBAIKAN TIDAK HARUS DITUNJUKAN YANG MENGETAHUINYA MEMBERI NILAIANNYA

    BalasPadam
  2. Buat baik dengan semua orang, Moga Allah lindungi kite semua dari orang-orang yg berniat jahat.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama