Jodoh

JODOH
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


JODOH | Tidak ada manusia mahu dan suka hidup bersendirian.Mungkin ada,namun pasti bersebab mengapa memilih untuk tidak mencari pasangan hidup.


Jodoh

Sebut jodoh membawa pengertian yang luas dan dalam.Tidak semestinya melibatkan antara seorang lelaki (tulen) dan wanita (tulen) sahaja.Biarpun begitulah yang sentiasa menjadi persepsi manusia.

JODOH;
Bersinonim dengan pasanganteman kawanlawansaingkelamin;RUJUKKAN

Menjalin hubungan persahabatan.Bekerja dalam tempoh yang lama di satu-satu tempat.Bertemu dengan orang yang tidak dikenali.Semuanya itu juga jodoh.Jodoh yang tidak melibatkan perasaan cinta seperti pasangan kekasih..tetapi jodoh berteraskan kasih sayang dan berukhuwah sesama insan.Begitu juga jika kita memelihara haiwan  atau bercucuk tanam.

Bagi PC,jodoh itu satu pertemuan yang telah Allah SWT takdirkan.JODOH tergolong antara rezeki.Mesti diminta melalui doa.Harus diusahakan untuk memperolehinya.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Jodoh tu rahsia Allah. Tahniah pada yang dah bertemu jodoh. Pada yang belum jgn risau insyaAllah ada yg terbaik menanti. Tak di sini insyaAllah di sana yg lebih baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.Apa pun yang tidak daoat di nikmati di dunia..moga2 Allah izin nikmati di akhirat.

      Padam
  2. Pengalaman bertemu jodoh dengan orang bukan pilihan hati buat saya yakin dengan kata-kata 'rencana Allah lebih baik daripada rencana manusia'..alhamdulillah..

    BalasPadam
  3. Asalam, kena berdoa mohon pada Allah jodoh yang baik2. InshaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam Cikgu.Betul tu.Doa jangan jemu.

      Padam
  4. jodoh rahsia allah...jika dh smp jodoh insya allah dipermudahkan tp yg belum smp jodoh maybe ada yg lebih baik akan dtg..byk2 kan berdoa

    BalasPadam
  5. Jodoh tu pun rezeki.. bila sampai masanya pasti dipermudahkan Allah..

    BalasPadam
  6. Jodoh tu rahsia Allah kan PC.. dan setiap jodoh yang Allah aturkan pasti ada hikmahnya..

    BalasPadam
  7. manalaa jodoh CT ni dok on the way tak sampai sampai hehehe..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama