Y E S .. DINANTI ATAU DIGERUNI

Y E S .. DINANTI ATAU DIGERUNI
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


Y E S .. DINANTI ATAU DIGERUNI | Tidak kiralah apa pun perayaan besar yang melibatkan cuti umum..beberapa minggu sebelumnya biasa akan ada jualan murah besar-besaran.Tidak khusus pada satu kaum,bangsa atau budaya..malahan semua orang boleh menikmati jualan murah dengan potongan harga yang wow tanpa diskriminasi.Cuma kewangannya sahaja ada atau tidak..mencukupi atau sebaliknya.

Y E S dinanti atau digeruni.

Year End Sales.Hujung tahun.Di mana-mana mempromosikan Y E S.Year End Sales.Jualan hujung tahun ni bukan sekadar perbelanjaan atas talian..di pusat-pusat membeli belah juga begitu.Ada yang saban tahun menantikan jualan hujung tahun ini untuk membeli lebih banyak barang yang diingini.Ada juga yang gerun bila melihat harga-harga yang mampu meranapkan kewarasan dan nafsu.Setahun menyimpan..lebur dihujung tahun.Mungkin ada yang berbelanja untuk seisi keluarga.Untuk anak-anak.Untuk reward diri sendiri.Tidak mustahil untuk persiapan aidilfitri tahun hadapan.Heeheehee.Mana-manalah asal sentiasa sederhana dan bijak mengurus perbelanjaan.
Harga runtuh.Garu kepala eh rambut pun runtuh.Ini yang digeruni.

Yakin Enak Sangat.Alhamdulillah negara kita mewah dengan pelbagai jenis makanan.Biarpun pelbagai agama,bangsa serta budaya namun dengan kepakaran dan garis panduan yang ada olahan bahan atau ramuan membolehkan kita yang beragama Islam menyediakan dan menikmati berbagai menu.Pesta makanan juga sering dianjurkan.Mungkin ianya dinanti untuk yang gemar mencuba.Namun ianya digeruni bagi yang sedang  giat diet.Hahahaha.

Yelah Esok Selesai.Jangan janji ketika gembira.Risaunya berhujung sengketa.Jangan banyak bicara ketika marah risau akhirnya berkhabar duka.Yelah esok selesai.Yakin?..atau janji melepas diri.Janji ditepati atau janji tinggal janji.Hasilnya itu sentiasa dinanti tapi mungkirnya itu digeruni.

..dan kita hamba harus ingat YANG ESA SATUNYA mesti kita geruni azabnya..jangan pernah fikir..aah itu semua nanti di mahsyar tatkala melintasi titian sirat.,hakikat tidak..sebenarnya azab itu DIA beri sedari di dunia lagi.

Y E S .. DINANTI ATAU DIGERUNI

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

22 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. yang year end sales tu... dinanti sebab ada peluang untuk beli barang murah yang kita mahu.. digeruni iye jugak sebab takut tergoda beli banyak dari keperluan ahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah beli2 baru gerun bila tgok barang dah sampai..hehehe.

      Padam
  2. Yang last sekali tu harus menjadi pegangan selamanya.. Supaya tidak hanyut dengan duniawi..

    BalasPadam
  3. YES alhamdulillah masih terkawal alhamdulillah :)

    BalasPadam
  4. 50-50 kot PC hehehe...
    yang berwang menanti yang so-so tak pedulipun.

    BalasPadam
  5. Lepas anak dah habis sekolah ni tak terlibat sangat dengan YES, kalau dulu masa ni nak cari kelengkapan sekolah kan PC.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sikit2 je ye kak..betul la..jualan hujung tahun ni ada baik dan buruknya.

      Padam
  6. yang ada duit seronoklah, yang tak ada,tengok sahaja..hahaha

    BalasPadam
  7. adui dalam kepala ni ..tengah fikir banyak benda kena juga beli ..anak-anak bersekolah paling di utamakan. beli benda lain jangan ya..elok kekalkan apa yang ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah ibu bapakan Cikgu...sentiasa mendahulukan anak..ni pun dah dekat nak naik sekolah..

      Padam
  8. abe kie utamakan brg2 kelengkapan sekolah anak2. utk diri sendiri cuma beli sepasang kasut n hp baharu. sekali setahun manjakan diri apa salahnya, kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat tindakkan Cikgu.Kasub baru dan hp baru untuk motivasi ya Cikgu.

      Padam
  9. kalau i pulak, mak pak gerun nak menghabiskan duit buat perbelanjaan anak2 sekolah. masa ni lah i kena bertungkus lumus menyediakan keperluan sekolah.

    BalasPadam
  10. alhamdulillah kak ana bukan yang sennag terjebak dengan YES ni. tp kalau bab jalan laju tp bukan selalu lah. pakai apa yang ada selagi elok.
    YES yang akhir sekali tu bila pikir azabnya memang gerun.

    BalasPadam
  11. Year End Sale dinanti untuk barang yang dah takde untuk keperluan rumah tapi Yang Esa Satunya memang digeruni 😰

    BalasPadam
  12. Hujung tahun memang banyak YES tapi langsung tak ambil kisah sebab lebih memeikirkan keperluan sekolah anak anak

    BalasPadam
  13. Kalau bagi Nad, memang digeruni lah. Nad jarang sikit pergi shopping waktu-waktu sale camni. Jenuh nak pilih barang kita nak. Tak perasan Nad baru follow kak PC #757 :')

    BalasPadam
  14. MEMBELI KALA PERLU BERIBADAT USAH JEMU

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama