Boleh Tak Nak Jadi Blogger Tapi..

BOLEH TAK NAK JADI BLOGGER TAPI..
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt


BOLEH TAK NAK JADI BLOGGER TAPI.. | Melakukan sesuatu itu sangat sarat dengan empat S..semangat .. sabar..suka..syukur.Rapuh salah satunya sahaja pun longgar yang lainnya.Atau mungkin PC sahaja berasakan begitu barangkali.Allahu.Jalan pintas ni nasib.Kadang ada yang kena dan berjaya..kadang tersasar dan merana.Macam itu jugalah seorang blogger.

Boleh tak nak jadi blogger tapi..

Boleh tak nak jadi blogger tapi..

Tidak perlu daftar di blogger dot com.Sila jadi vlogger..rakam masukkan dalam youtube..nanti jadi youtuber pula.Boleh sahaja sebenarnya.Terutama yang lebih gemar berlisan berbanding menulis.Tiada salahnya.Lebih mudah mendekati,didekati dan difahami kerana berbicara terus.

Malas taip entri.Sebenarnya bila malas,jangan kata jadi blogger..urusan lain pun agak sukar dilakukan.Blogger dan penulisan sangat berkait.Macam isi dengan kuku.Macam aur dengan tebing.Tapi boleh juga,cari video atau mana-mana artikel salin dan masukkan dan kogsikan di blog kita..jangan lupa backlink kan.Sekiranya tidak blogger tersebut boleh dikenakan tindakkan atas kesalahan mengambil artikel tanpa izin.Huissss tak pasal-pasal jadi pencuri.Jesian orang termenung garu kepala besengkang mata cari idea..kita senang hati curi ya.Dosa.

Blogwalking dan komen sahaja.Seronok sebenarnya blogwalkibg dan komen sahaja di blog kawan-kawan.Kadang mood PC pun begitu.Tiada mood nak menaip...nak mengarang..nak berkongsi apa-apa...tapi rasa bersemangat lain macam nak pergi ziarah dan bebel di blog kawan-kawan.Tapi hujungnya jika berterusan begitu..bagaimana pula presrasi blog sendiri.Allahu.Rasa tak sampai hati hidang juadah basi pada tetamu sedangkan bila PC datang rumah orang banyak hidangan berkhasiat dihitangkan.Begitu jugalah dalam dunia seorang blogger.

Pasang iklan banyak-banyak sahaja.Entri yang dikongsi itu ada daya tarikkan ysng tersendiri.Apa yang disampaikan itu sangat penting.Sama ada membuat orang gembira dan mendapat sesuatu daripada blog kita atau tergesa-fesa mencari simbol × kemudian taubat tidak mahu datang lagi.Blog bukan tiang lampu atau dinding tempat iklan membiak.Heeheheeee.Kalau PC utamakan dahulu pengisiannya..kemudian barulah pemasangan iklan yang selayaknya.InsyaAllah rezeki daripada iklan itu menyusul nanti.Konten..pageview..sering perlu diambil perhatian.

#sama-sama mencari redha Allah SWT




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

21 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Jadi blogger mmg seronok, malah boleh dijadikan kerjaya. Moga apa jua yg dikongsikan ada nilai tambah bermanfaat buat pembaca seluruhnya.. aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita harap begitu ..idea KK ni memang boleh di gunai pakai..saya kuat komen di blog..sekadar nak mesrakan diri..maaf jika ada yang tak suka komen saya ya

      Padam
    2. Betul Tn KK..ada keindahannya tersendiri jadi blogger ni..asal sentiasa menjaga dan memilih kata-kara yang baik untuk dikongsikan..aamin.

      Padam
  2. Betul. Agree. Apa-apa pun, blogging ni berbalik ke niat asal kita, kita nak apa sebenarnya... sebab kalau takde focus, then kita akan lost.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan...tak fokus lain jadinya lebih-lebih bila melihat potensi sahabat-sahabat blogger yang lebih baik..

      Padam
  3. tq kak PC remind.. bab iklan tu setuju hihi tapi kan kita memang tak reti pasang iklan haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama FS..kak PC pun rasanya tak kurang 10 kali rujuk tutorial sahabat-sahabat blogger..betul-betul yakin baru berani pasang iklan..tawakkal hujungnya dik.

      Padam
  4. Blogger ke vloger ke apa apa semua kena ada minat dan semangat. Kemudian rajin dan kreatif. Baru org yg membaca rasa suka dan lebih manis kalau memberi manfaat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kak Ana..betul..eajin..semangat..kreatif sebab nak tarik perhatian orang pada petkara baik tidak mudah bagi PC berbanding perkara yang sebaliknya.

      Padam
  5. Asalam PC, saya dapat rasakan apa yang PC rasa tu. Biarkan masyarakat menilai..kita ada Allah untuk melihat kita sesungguhnya. Niat nak bagi ilmu, ilmu tu ada dalam bentyk ukuhuwa, koemn tu memberikan rasa gembira kepada teman blogger. Teman yang tak suka di komen di blog..Etuza hanya mampu mohon maaf kan Etuza ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam Cikgu.Betul Cikgu,kita buat apa sahaja termasuk menjadi blogger sehabis baik....dan selebihnya serah pada Allah SWT.

      Padam
  6. Balasan
    1. Alhamdulillah..dari hati sampai juga ke hati...yang utama hati-hati.

      Padam
  7. Assalamualaikum Kak PC dan happy Monday.
    Suka bw ke blog lain, bab update entri sendiri, idea tanak bekerjasama kak. Hahaha.. :D tapi itulah bila blog lebih kepada perihal peribadi ni, kebanyakkan shu berkisar pendapat sendiri. Bila ada yang tegur boleh shu ubah corak penulisan sikit sikit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam Shu.Kak PC pun kadang mood berat ke blogwalking la Shu..hehehe..jadi macam terapi bila baca idea kawan-kawan.Fresh kan idea pun ya juga.

      Padam
  8. Bab ciplak entry blog tu, teman dah kena... banyak juga la entry yang berjaya di sedutnha... entrynya pasal nie masih lagi dalam draf... ada masa nanti teman publish...😏

    BalasPadam
  9. Semua yang kita buat tak kira jadi blogger ke vlogger, penulis novel semua tu kena ada rasa minat.. Semua kerja ada kepayahannya.. Moga dengan niat yang betul, dipermudahkan urusan yang sukar..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama