Tetap Ada Nikmatnya

TETAP ADA NIKMATNYA

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


TETAP ADA NIKMATNYA | Syukur atas setiap nikmat.Nikmat?.Sering dinikmati tapi terkadang sering juga dilupai..lupa untuk disyukuri.Moga kita bukan antara yang mengkufuri nikmat-nikmat dari Allah SWT.

TETAP ADA NIKMATNYA.

Suka bila apa didamba didepan mata.Tertunai semua.Lancar sentiasa.Ya itulah yang dikata nikmat hidup..nikmat di dunia.Alhamdulillah.Sedih dan kecewa bukan biasa-biasa bila apa diharap sukar digapai,gagal tidak tercapai..musnah berkecai berderai.Dirasakan gelita tidak berguna..hampa kecewa menguasai jiwa.

Lazimnya diungkap "pahit itu ubat" .. "manis itu sakit" .. ada benarnya namun diantara kepahitan dan kemanisan itu juga perlu diletakkan garis yang bergelar "kesederhanaan".Kedua-duanya ada nikmatnya yang tersendiri.Allah itu sentiasa memberi keseimbangan.

Sesuatu yang kena dijiwa itu lebih mudah diterima jadi tidak mustahil juga lebih mudah dipuji atau yang setara dengannya.Berbanding dengan apa yang tidak kita boleh terima sewenang-wenangnya maka beribu alasan dan cara menolaknya.

Setiap apa pun tetap ada nikmatnya.Carilah dan padankan dengan hati.Susah.Berat.Anggap itu dipermulaan,nanti bila hati mula sebati,insyaAllah semua seperti biasa-biasa sahaja.

TETAP ADA NIKMATNYA.


Google Image

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setiap apa yang kita lalui dalam hdup ada nikmatnya

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Setuju kak...biarpun kecil nikmat yang dirasai.

      Padam
  3. Betul tue kak PC, semua kenikmatan yang kita perolehi perlu disyukuri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju...moga bila kita syukur...Allah tambah lagi nikmat pada kita...

      Padam
  4. Ujian pun nikmat juga pada akhirnya. Sukar utk diterima pada awalnya tapi kalau redha dan berlapang dada InsyaAllah terasa nikmatnya.

    BalasPadam
  5. bersyukur dgn apa yg ada.
    peringatan bersama..

    BalasPadam
  6. Bersusah payah dahulu untuk mencari nikmat di kemudian hari.

    BalasPadam
  7. Setiap kurniaan Illahi pasti ada nikmatnya, yg nyata mahu pun tersembunyi. Terima kasih atas perkongsian yg baik ini PC.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama