Tak Rasa Rugi Ke

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


TAK RASA RUGI KE | Soalan itu misteri.Ada datangnya dari gerak hati.Ada yang telah lama tersemat dan terbuku dihati.Ada yang terkeluar secara langsung..spontan je.Tidak kurang soalan-soalan yang terlebih dahulu disenaraikan.Dikarang panjang.Macam-macamkan.Sedap di dengar atau sebaliknya itu hal kedua biasanya yang menjadi ukuran.Selesa diulas arau seksa mahu menjawab sering disisih juga wajar atau tidaknya.Apa yang penting,ehh..tanya dulu.Semakin tinggi rasa ingin tahu,semakin banyak soalan bertalu-talu.Biasanya gitu.

Tak rasa rugi ke.

Melepaskan atau meninggalkan.Ada yang berpendapat peluang hanya datang sekali SAHAJA.Tapi bila Allah berkehendak tiada satu pun yang pelik dan mustahil.Peluang dan ruang itu dariNYA.Untuk kita semua.Kalau satu ketika dulu kita pernah melepaskan peluang untuk melanjutkan pelajaran untuk mendapatkan satu perkara yang lain,pasti ada hikmah yang cantik tersirat.Sama juga kisahnya,bila sudah berada di kedudukan selesa segenapnya tetapi memilih pula untuk melepaskan semua..satu hal yang perlu cuba dipraktikkan adalah,bila kita melepaskan atau meninggalkan satu peluang dan rezeki..itu juga atas kehendak dan izinNYA.Terkadang kita rasa pedihnya namun hikmah yang Allah hamparkan cukup manis dan bererti.Niat melepaskan dan meninggalkan kerana DIA..

Rugi satu hal yang ditakuti.Terutama para peniaga.Pembeli atau pengguna apatah lagi.Begitu juga konsepnya kita hamba-hambaNYA.Ruginya tak itu...ruginya tak ini..semua rugi...semua kita akan sentiasa berada dalam kerugian kecuali yang rajin berpesan-pesan dan beramal soleh...Rasa rugi lazimnya pada penilaian orang..bila mereka melihat dan tahu apa yang kita miliki tidak dimanfaatkan semaksimumnya.Walhal mereka atau sesiapa pun tidak mampu mengukur keterdayaan orang lain.

Pandangan helang dan pandangan pipit tidak sama ketajamannya.Masing-masing ada cara yang tersendiri untuk meneruskan kelangsungan hidup.

TAK RASA RUGI KE

Google Image
#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. terima kasih atas entry ini kak,ia bagaikan sebuah peringatan jua buat diri ini,dapat atau melepas sesuatu adalah kerana izinnya.Rugi pada kita belum tau esok hari apa hikmahnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.InsyaAllah ada hikmahnya Irda...kadang tak wajar pada orang...rapi Allah kata itu yang terbaik untuk kita..bismillah jalani sebaiknya..

      Padam
  2. Balasan
    1. Allahu...biasa2 je Mizi..banyak lemahnya ni...risau.

      Padam
  3. Tak selalu kita boleh dapat situasi win win.
    Mungkin rasa rugi itu dapat memberikan pengajaran dan ada hikmah lain di sebaliknya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama