Jadilah Insan Yang Nampak Terdidik

JADILAH INSAN YANG NAMPAK TERDIDIK

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


JADILAH INSAN YANG NAMPAK TERDIDIK | Menjalani kehidupan seusia kini bukan hal yang mudah.Perdu Cinta,sahabat-sahabat blogger,awak,kamu,kalian dan mereka sudah tentu ada jalan cerita masing-masing.Warna-warni.Jangan mempertikai kerana setiap daripada kita telah Allah SWT sediakan buku takdir sendiri-sendiri.

Ibu ayah kita mendidik dengan cara dan acuan mereka.Guru membimbing dengan ilmu yang mereka ada.Tapi jangan pernah lupa Allah SWT mentarbiah kita dengan cara yang paling terbaik mengikut keterdayaan hamba-hambaNYA.

Jadilah insan yang nampak terdidik.

Ilmu itu sangat berguna.Biar sedikit dan sekecil mana pun ilmu yang dimiliki.Jangan pernah meremehkan sedikit ilmu yang ada pada orang lain sekiranya tidak setara dengan ilmu yang diri sendiri miliki.Ilmu itu luas.Mungkin kamu hebat dibahagian ini,sedang dia boleh menguasai lebih baik ilmu dibidang lainnya.Dan ada orang berjaya bukan dengan ilmu tapi dengan pengalaman.

Kalau kita berjaya menguasai ilmu itu dengan izin Tuhan.Dan jika satu ketika DIA mahu mengambilnya itu juga atas kehendakNYA.

Banyak orang berjaya kerana pengalamannya.Berapa ramai yang gagal biarpun ilmunya tidak kurang hebatnya..kerana satu hal yang sering dilupakan...bila Allah berkehendak..tiada yang mustahil.

Apa yang dimiliki tidak kekal selamanya dengan pemiliknya.Sungguh.Jadilah insan yang nampak terdidik bukan dengan cara bermegah-megah dengan apa yang dimiliki..bukan mendabik dada atau besar kepala...tapi sentiasa menjaga setiap apa yang dipunyai sebagai hamba.Tidak pernah rugi bagi yang sentiasa mewahkan dirinya dengan kerendahan hati.Sebaliknya akan lebih dihargai dan dihormati.

Jadilah Insan Yang Nampak Terdidik

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ha'ah betul setiap manusia ada leih kurangnya di setiap bahagian. Rezeki masing-masing

    BalasPadam
  2. Insha Allah, terima kasih atas ingatan PC

    BalasPadam
  3. Tahap ilmu setiap org berbeza. Walau sedikit ilmu yg kita ada tp bila dikongsi jadi bertambah dan makin Bertambah kefahaman. Sentiasalah belajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak...sentiasa belajar dan berkongsi...moga manfaatnya jadi bantuan di sana kelak.

      Padam
Terbaru Lebih lama