Selagi Masih Ada ...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


SELAGI MASIH ADA ... | Selagi masih berdenyut nadi..degupan jantung .. berlumba-lumbalah lakukan amal kebaikkan tidak kira di mana dan pada siapa.Usahakan.Tak apalah walau kecil dan sedikit.Tak apa juga kalau tidak langsung dipandang dan dihargai manusia kerana setiap satunya ada nilai dipenglihatan Tuhan.Bismillah.Teruskan.

SELAGI MASIH ADA
Google Image
Selagi Masih Ada ...

Rasa hidup berTUHAN dan sayangkan agama.Setiap tingkah dan lisan pasti terpelihara.InsyaAllah bila kita ingat ada Tuhan yang sentiasa melihat,mendengar dan menilai,kita akan selalu berhati-hati.Agama kita menjadi benteng.Dalam agama ada hukum,ya,setiap hukum itu mentarbiah kita..memisahkan kita pada yang hak dan batil.Besar nikmat dilahirkan dan dihidupkan dalam Islam dan Iman.

Rasa hormat-menghormati.Penting sangat-sangat.Ada yang mungkin beranggapan kawan-kawan boleh sempoi.Bila berkumpul adik beradik..ikut suka hati.Dengan saudara mara,langgar semacam.Tidak bagi PC.Mungkin bagi sesetengah orang ianya biasa tapi jangan lupa bermula dari kurang rasa hormat itulah nanti menjadi hilang terus rasa hormat.

Rasa berkasih-sayang.Sesama insan.Sesama makhluk.Kalau tidak dapat melindungi atau menyayangi JANGAN menzalimi dan memusuhi.Harmoni itu terbit dari rasa berkasih sayang.Tenteram jiwa dan fikiran.Wujud persekitaran yang sihat dan aktif.

Rasa sedar diri.Penting sangat ni.Bahaya bila hilang rasa sedar diri.Boleh tersasar dan menjauh pergi terumbang ambing hilang tujuan.Minta Allah hindarkan.Bila ada rasa sedar diri kita akan sentiasa berasa rendah hati.Allah itu segalanya.Rasa angkuh dan rasa-rasa yang panas boleh diasingkan ke tepi.Sebagai makhluk Allah .. pupuk rasa sedar diri.

#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Insyaallah.. terima kasih di atas peringatan..

    BalasPadam
  2. inshaaAllah kak PC. sama sama lah kita membaiki diri menjadi lebih baik :)

    p/s: jemput join segmen blog saya kak :D

    BalasPadam
  3. Semoga kita sentiasa ingat dan sedar diri kan.. 😉

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama