Ukurannya ..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT 


UKURANNYA ... | Mudah.Cukup mudah membuat ukuran.Tidak perlu bersusah payah.Dengan pembaris kontot pun boleh.Tapiiiiiiii..bagaimana pula keputusannya nanti.Begitu jugalah keadaannya kita manusia yang sentiasa ambil mudah mengukur sesuatu melalui apa di sekilas pandangan.

Ukurannya ..

Kecil-kecil si buah mempelam
Walau kecil isinya manis
Jangan berteka teki di dalam kelam

Kelak diri sendiri tak sudah menangis

Ukurannya.

Luarannya.Fizikal.Besar itu dianggap hebat.Gagah lagi perkasa.Mulus.Halus.Gebusssss.Itu paling tercantik.Ya lazim begitulah ukurannya.Kesimpulan melalui lirikkan mata yang terkadang sering tersasar entah ke mana-mana hanyutnya.

Jangan cepat melatah.Apa pun.Ya,apa pun cuba elakkan daripada cepat melatah.Ini bukan melatah opocot...opocot...tapi melatah yang impaknya lebih dahsyat daripada itu.Letakkan penapis yang paling halus dan rapat antara hal yang diterima dengan diri kita.Supaya tidak terus diterima tanpa mengetahui ukurannya sekadar mana.Fakta atau auta.Tulen atau palsu.

#sama-sama mencari redha Ilahi


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Orang kata don't judge book by its cover. Kena "baca" dulu baru tahu ukuran sebenarnya.

    BalasPadam
  2. nak ukur mempelam tu boleh hehe....

    BalasPadam
  3. Kadang kita selalu silap menilai..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama