Terpaksa .. Mesti Paksa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT 


TERPAKSA .. MESTI PAKSA ~ Dilema.Ada waktu macam berada dalam dilema.Bukan dengan orang lain,tidak dengan mana-mana pihak pun tapi dengan diri sendiri.Dan ada juga sesekali hadapi dilema dengan pihak lain.

Terpaksa .. mesti paksa.

Aduh!?! .. Banyak hal yang tak sedap untuk di dengar terpaksa kita dengar.Sengaja atau tidak sengaja.Hadaplah walau bengkak dan terdera rasa hati.Merah berasap-rasap cuping telinga .. he..he..he.Redha di permulaan..bila lelah untuk memujuk diri maka pasrah jadinya.Tanpa rela itu bererti terpaksa.Bahaya kerana hambar tanpa rasa ikhlas yang berharga.

Lain halnya mesti paksa.Malas itu ada.Bad mood juga ada.Bersemangat dan bermotivasi macam mana pun kita .. ada masa-masanya kita "lemau" juga .. ada hari-harinya lesu tidak bermaya.Semangat ditahap negatif.Beku.Tepu.Tawar.Ke PC sahaja begitu...😥😩bahaya ni.Maka di situasi inilah mesti paksa diri.Tak ada siapa pun suka di paksa..silap-silap mahunya bertumbuk...main paksa-paksa pulak ya..😂.

Hidup dikehidupan ini .. ada masa terpaksa .. adakala mesti paksa.Sebelum melanjutkan tindakkan,perhalusi terlebih dulu.

#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul. busyra stuju. adakala kita trpaksa melakukan sesuatu demi kebaikan smua. smoga kita dipermudahkan Allah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama