Berganda-ganda

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


BERGANDA-GANDA | Ramadhan pertama.Hari ini.Lazimnya hari pertama lain sedikit cabarannya terutama bagi pertama kali berpuasa.Kanak-kanaklah khasnya.Atau mungkin juga saudara baru.Tidak mustahil serba serbi rasa tidak karuan.Gelisah lain macam😉.Tengok air paip dan macam air sirap bandung laici yang keluar mencurah-curah..hehehe.Dahsyat wooooooo.

Berganda-ganda.

Selain hari Jumaat,di bulan Ramadhan juga bulan gandaan ganjaran kebaikkan pada umat Islam yang beramal ma'ruf.Syaratnya ikhlas.Sungguh-sungguh ikhlas.Tak mengapalah kebaikkan itu kecil atau sedikit.Biar Allah yang nilai.Jangan bimbang.

Kalau ganjarannya berganda-ganda rugi dibiarkan begitu sahaja.Maka usahanya berganda-ganda juga ya.Susah nak kikis apa yang telah sebati lagi-lagi hal yang kurang baik.Tapi tidak mustahil kalau berkehendak.Di madrasah ramadhan ini ambil kesempatan.Siapa tahu ramadhan ini titik permulaan satu hijrah yang manis,indah dan luar biasa.InsyaAllah.Aamin.

Berganda-ganda ..

Sekian
Tinta Perdu Cinta
Berganda-ganda

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selamat menjalani ibadah puasa kak PC, semoga kita dapat sesuatu daripada Ramadhan ini selain menahan diri dari lapar dan dahaga.

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam
  2. Salam Ramadan dan selamat berpuasa PC. Semoga Ramadan kali ini membawa lebih kebaikan dari sebelum2nya.. aamiin ya Rabb.

    BalasPadam
  3. mengharapkan lepas Ramadhan jadi insan yang lebih baik. Amin

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama