Terjentik Hati

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT 


TERJENTIK HATI ~ Setiap kita ada zon masanya tersendiri.Allah dah sediakan daripada awal-awal lagi.Sepertinya juga buku takdirnya yang siap sedia sedari dalam kandungan ibu.

Terjentik hati.

Bila melihat sesuatu itu di ikhtiarkan kemudian berjaya itu pun Allah SWT yang lorong dan dorongkan hati kita..yang membantu juga.Sengaja,tidak sengaja semua usaha kita dengan izinNYA.

IzinNYA itu luar biasa.Luar jangka.Luar kemampuan manusia untuk berandaian.Sebab itu kenapa manusia boleh sekelipan mata berubahnya.Terjentik hati.Hari ini mungkin kurang baik..esok berubah lebih baik.Sebelum ini begini eh esok begitu pula..nampak tak...

Namun begitu biar hidayah itu milik Tuhan..jangan berlengah terus-terusan..cari dan minta agar hidayah kebaikkan itu segera mendekat dan kekal bersama kita menjadi makhluk yang taat.

Terjentik Hati

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In Sha Allah.
    Taat pada yang Satu.

    BalasPadam
  2. Syahdu rasa bila hati dijentik Allah. Tu tanda Allah masih syg kita. Hidayah harus di cari. Usaha dan teruskan berdoa.

    BalasPadam
  3. In syaaAllah... hidayah itu milikNya, semoga kita dipandu oleh hidayahNya selalu...

    BalasPadam
  4. Mudah2an kita dalam kalangan hamba-Nya yang terpilih dipandukan hidayah

    BalasPadam
  5. Semoga hati ini sentiasa terjentik melakukan kebaikan.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama