22 April 2018

Berlaku Perkembangan Juga

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT 


BERLAKU PERKEMBANGAN JUGA ~ Hujung minggu.Salam santai.Salam menggalas tugas juga.Moga semua baik-baik sahaja.

Berlaku perkembangan juga.

Takut.Bila difikirkan ada rasa takut.Bila berlaku perkembangan pada hal yang kurang baik dan tidak sepatutnya.Bila timbang contohnya..takut bila jarum pada penimbang tu dengan santai ke angka yang membuat hati hambar dan senyuman tawar.Hehe.Berlaku perkembangan juga tukan...😄..alhamdulillah.Bagi yang tidak mengharap ianya begitu..berlaku, pasti mengecewakan..dalam banyak perkara bukan sekadar pada berat badan sahaja ya.

Tinggalkan kisah berat badan.Kadang tak terikut dengan pantasnya perubahan dan pengisian-pengisian baru yang di wujudkan hingga menjadi fenomena atau pun ikutan.Dulu Cik Kiah .. Mak Senah .. tahulah apa watak yang melambangkan peribadi mereka..terkini hangat menjadi sebutan MakCik bawang .. membawang dan seangkatan dengannya.

Berlaku Perkembangan Juga


Hakikatnya .. apa yang dimaksudkan dengan "membawang" itu.Mengata .. mengumpat .. memfitnah .. bergosip atau bagaimana.Hehehe..kesian bawang.

Perkembangan boleh berlaku bila-bila dan di mana-mana sahaja.Cuma,baik yang mencetuskan idea mahupun yang mengikut atau meniru..hati-hati.Baik ke..buruk ke..kesan atau akibatnya tetap ada..bukan dalam isu makcik  bawang sahaja...pada keseluruhan dan hal-hal lain juga.Ada budaya yang boleh dan wajar dicontohi dan diamalkan....dan sebaliknya.

#sama-sama mencari redha Ilahi 

6 comments:

  1. semoga dijauhi perkembangan membawang tu... surah al hujurat ayat12 harus kita amalkan....

    ReplyDelete
  2. one thing aida suka life skang ni.
    tak bekerja. stay home. concentrate on blaja.
    tak jumpa org. tak byk ckp. tak byk borak. in the other word, membawang :(
    bila da ramai2 kekadang, krn nak ikut perkembangan, dari borak biasa jadik membawang plak tanpa sedar.

    ReplyDelete
  3. Setuju sgt.. membawang tu lebih kpd perkara2 yg memburukkan. Semoga kita semua dijauhkan dari tercebur ke arah perkara2 yg tidak baik, in shaa Allah.

    ReplyDelete
  4. Dekat tempat kerja, saya cuba kurangkan lepak dengan teman sekerja. Biarlah orang nampak saya macam kera sumbang tak campur orang. Biarlah, janji kerja saya siap dan tak ganggu orang lain.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah dapat pasangan yang tak suka membawang, rasa selamat sikit lidah ni

    ReplyDelete
  6. kesian bawang terpalit sama dapat nama yang buruk,
    sedangkan bawang sangat bermanfaat dan boleh membasmi kuman.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..