21 March 2018

Pulang Dengan Senyuman

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


PULANG DENGAN SENYUMAN ~ Bahagia bila membahagiakan.Tersenyum bila melihat ada yang senyum.Luar biasa rasa-rasa dariNya.Nikmat.

PULANG DENGAN SENYUMAN
Goodies / Doorgift 
Pulang dengan senyuman ..

Bersinar di mata,cukup membayangkan girang dihati.Untuk menggembirakan kadang tidak perlu pemberian yang ribuan ringgit pun asal tahu bagaimana menghargai.Ya caranya.

Di majlis-majlis perkahwinan dan majlis-majlis lainnya goodies atau doorgift sudah menjadi kebiasaan dan kemestian untuk sanak saudara juga tetamu.Macam-macam..ikut kewangan dan kemampuan masing-masing membeli untuk memberi la ya.Asalkan ikhlas dan apa sewajarnya..moga menjadi gudang pahala untuk semua.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

9 comments:

  1. Masa kak ana kawen goodies kak ana bg air kotak dan swiss roll je. Plastik yg plg murah. So kalau org buang xlah terasa membazir. Akauntan ni bila bab kos memang jaga sungguh. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak Ana...semua tu duitkan kak...kalau boleh beli dan beri yang dimanfaatkan...semua...hehe...

      Delete
  2. Sekarang macam macam orang bagi untuk doorgift kahwin kan.. Meriah betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Husniey...trend sekarang suka beri barang dapur...gula..kicap..susu...lada kering yang belum lagi...kikiki

      Delete
  3. doorgift macam ni lagi menarik sebab obviously kita akan guna dan makan.

    ReplyDelete
  4. Macam dah jadi kemestian pulak.
    kalau pegi jemputan kawen, tak dapat goodies, macam lain aje rasanya

    ReplyDelete
  5. Seronok sgt .Bila dpt doorgift yg boleh diguna kan

    ReplyDelete
  6. Doorgift paling best adalah makanan! Haha..tak rugi langsung kalau dapat makanan, konfirm masuk perut.

    ReplyDelete
  7. busyra kalau ke kenduri kawin kan.. kalau nmpak ja doorgift makanan mmg suka.. hehe.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..