Kerendahan Yang Mahal

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT 


Kerendahan Yang Mahal ..



KERENDAHAN YANG MAHAL ~ Tengok harga..seluk poket..jeling warna-warna dan jumlah yang tertera pada wang yang ada.Menjadi mahal bila ingin namun tidak mampu untuk tunaikan hajat kecuali yang berani mengambil risiko..ikat perut..tutup mata..hati kering atau tawakkal tahap air paras bibir.Huhuhuhu...ada bran!...tawakkal itu hujung pada usaha namun bukan tawakkal pada yang sudah kita tahu akibatnya.

Sederhana disaat apa pun situasi mungkin menjadi jalan keluar terbaik.

Kerendahan yang mahal.

Merendah diri (tawadhuk) bila berada di satu tahap yang mantap .. selesa dan dipandang bukan calang-calang punya tindakkan.Bermulanya kerendahan diri maka akan juga disertai kerendahan hati.Bukankah ianya bermula daripada hati.

Kerendahan yang mahal adalah sifat merendah diri.Bukan merendah-rendahkan orang lain ya.Itu zalim namanya.Punya seperti tiada apa..hebat namun terlihat biasa-biasa..pintar tidak hanyut dengan rasa bangga..subhanAllah tidak semua mampu dan mahu melakukannya...tetapi ada insan seperti ini...ADA!..Insan yang baik ada di mana-mana.Dekati dan hargai serta contohi.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Merendah diri tu boleh buat orang sekeliling selesa. Sambil tu jadikan diri kita sentiasa bersederhana. Tidak terlalu berlebih sampai timbuk riak. Betul tak PC?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak Ana...orang sekitar kita selesa dengan kahadiran kita...mudah juga nak berkomunikasikan kak...😊

      Padam
  2. Merendah diri itu tanda tawaduk dan iman namun, jangan merendah diri hingga menghina diri,,,

    BalasPadam
  3. Thanks for the gentle reminder PC! :)

    BalasPadam
  4. insan yg merendah diri sngt muliaa di sisi Allah.. <3

    BalasPadam
  5. mmg ssh nak merendahkan diri ni selagi hati belum dijernihkan....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama